مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۶
1400/10/07
تکمیل واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی موثر ترین راه برای مقابله با سویه امیکرون است

وبدا؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به برخی از ویژگی های سویه امیکرون و تفاوت های این سویه با سویه های قبلی گفت: همچنان تکمیل واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی موثر ترین راه برای مقابله با سویه امیکرون محسوب می شود.
به گزارش وبدا؛ سید راشد جزایری با بیان اینکه مدت زمان سرایت بیماری 2 تا 3 روز و برای تبدیل شدن امیکرون به سویه غالب یک کشور تنها 18 تا 20 روز زمان لازم است افزود: در حالی است که مدت زمان غالب شدن سویه دلتا در یک کشور 100 روز زمان می برد.
وی با تاکید بر تسریع و اهتمام ویژه در تکمیل واکسیناسیون کووید 19 افزود: در حال حاضر به لحاظ محل سکونت دریافت کنندگان واکسن، 91 درصد مردم استان دز اول و 80 درصد هر دو دز واکسن را تزریق کرده اند.
جزایری ادامه داد: به لحاظ محل ارائه خدمت نیز 87 درصد دز اول و 76 درصد هر دو دز واکسن را دریافت نموده اند و واکسیناسیون گروه های هدف به نحو مطلوب در حال انجام است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در کنار تزریق دز سوم ، لکه گیری و تزریق واکسن افرادی که تاکنون واکسن دز اول و دوم را دریافت نکرده اند در حال انجام است.
وی گفت: تزریق 100 درصد دز سوم کادر درمان تا دو ماه آینده در دستور کار قرار گرفته است.
جزایری، اطلاع رسانی شفاف و به دور از ایجاد وحشت در مردم، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از دورهمی؛ برگزاری تجمعات و سفرهای غیر ضروری را از راهکارهای موثر در کنترل شیوع سویه امیکرون بر شمرد.
وی با اشاره به راه اندازی مدیریت هوشمند کرونا در سامانه امید اظهار داشت: این برنامه شامل 5 بند است که فاز اول آن در حال انجام است.
به گفته وی، تاکنون 23 هزار کیت تشخیص سویه امیکرون بین 10 قطب کشور توزیع شده است که نمونه های استان چهارمحال و بختیاری به اصفهان ارسال می شود.
وی در خصوص اینکه چه افرادی تحت نمونه گیری برای تشخیص سویه امیکرون قرار می گیرند اظهار داشت: در حال حاضر نمونه افرادی که طی دو هفته اخیر سفر خارج از کشور داشته و مشکوک به بیماری ، تمام بیماران بستری در ICU ، افراد دارای نقص ایمنی و مصرف کننده داروهای کورتن و یک نفر از افراد خانواده ای که ظرف مدت کوتاه همه اعضا درگیر بیماری شده اند و مرگ های مشکوک و ناگهانی برای تشخیص سویه امیکرون در مراکز منتخب 16 و 24 ساعته و کلینیک تنفسی جنب مرکز آموزشی درمانی هاجر (س) شهرکرد به قطب ارسال و در صورت مثبت شدن ، نمونه برای تایید نهایی به انستیتو پاستور ارسال می شود.
تعداد بازدید:
174
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal