مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۱
1400/10/21
طی 10 سال گذشته سالانه حدود 2 درصد جمعیت کشور کم شده است

وبدا؛ مدیرکل دفتر سلامت، جمعیت ، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در 10 سل گذشته سالانه حدود 2 درصد از جمعیت کشور کم شده است.
به گزارش وبدا؛ دکتر سید حامد برکاتی در جلسه ویدئو کنفرانس با موضوع هم اندیشی و همفکری در راستای فرزندآوری و اقناع تزریق واکسن با حضور جمعی از مقامات وزارت بهداشت و خبرنگاران استانی افزود: کشور به لحاظ جمعیتی در وضعیت خاصی قرار گرفته است و کسی نمی تواند منکر مشکل جدی کشور در این زمینه شود.
وی تصریح کرد: اولین بار در سال 98 رشد جمعیت کشور به زیر یک درصد رسید و رشد جمعیت در سال های اخیر به 67. 0 درصد رسیده است.
دکتر برکاتی افزود: نرخ باروری برای کشور 2.1 درصد در نظر گرفته شده است که هم اکنون 1.67 درصد می باشد.
به گفته وی، جمعیت شناسان نرخ باروری کمتر از 1.5 درصد را به چاله جمعیتی و کمتر از 1.3 درصد را به چاه جمعیتی تعبیر کرده و معتقد هستند که قرار گرفتن هر کشوری در چنین شرایطی قابل جبران نیست.
مدیرکل دفتر سلامت، جمعیت ، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه، میانگین سنی جمعیت در کشور با توجه به ارزیابی صورت گرفته به 32 سال افزایش یافته است، اظهار داشت: این عدد در سال 1355 ، 22 سال بوده و این امر بیانگر افزایش 10 سال میانگین سنی جمعیت است.
گفتنی است، جلسه ویدئو کنفرانس با موضوع هم اندیشی و همفکری در راستای فرزندآوری و اقناع تزریق واکسن با حضور مهندس هاشمی رئیس روابط عمومی وزارت بهداشت، مدیران روابط عمومی دانشکده/ دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور و جمعی از خبرنگاران محلی حوزه سلامت در پانزدهمین روز از دیماه 1400 تشکیل شد.
تعداد بازدید:
159
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal