مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۶
1400/11/02
کمبود واکسن کرونا در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد


وبدا؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون با ورود و توزیع 63 هزار دز واکسن کرونا در استان کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش وبدا، نوزدهمین جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد استانی مقابله با بیماری کووید19 به ریاست معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استانداری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رییس مرکز بهداشت استان و جمعی از مسئولان استانی چهارشنبه 29 دی 1400 در سالن اجتماعات شهید مردانی استانداری برگزار شد.
این نشست با محوریت تشریح اقدامات انجام شده در گام ششم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و اتخاذ تدابیر لازم برای مقابله با سویه جدید امیکرون برگزار گردید.
سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در این نشست گفت: گام ششم طرح بسیج ملی سپهبد حاج قاسم سلیمانی مبتنی بر سه شعار "مشارکت مردمی، واکسیناسیون حداکثری و استفاده از فناوری‌های نوین” و در 4 حیطه آموزش و اطلاع‌رسانی، مراقبتی، نظارت و حمایتی در حال اجراست.
وی افزود: بر اساس گزارش آژانس سلامت انگلستان، خطر بستری افراد مبتلا به امیکرون 50 درصد کمتر از سویه دلتاست، همچنین خطر بستری ناشی از سویه امیکرون برای افرادی که 2 دز و 3 دز واکسن کرونا تزریق کردند به ترتیب65 درصد و 81 درصد کمتر است.
جزایری میزان نمونه گیری های کرونا از کل جمعیت استان را
35.7 اعلام کرد و گفت: در چهارمحال و بختیاری گروه سنی 12 تا 18 سال ( گروه هدف بسیار مهم امیکرون) 92 درصد واکسینه شده اند.
وی افزود: همچنین واکسیناسیون در مادران باردار 61 درصد، فرهنگیان 96.4 درصد و در مجموع گروه سنی 12 سال به بالا در استان 78 و نیم درصد می باشد.
به گفته جزایری؛ میزان دریافت واکسن از سوی مردم چهارمحال وبختیاری ‌ 4 درصد بالاتر از میانگین کشوری است.
وی ادامه داد: دوز سوم واکسن کرونا نیز به 18 درصد جمعیت هدف استان چهارمحال و بختیاری با 150 هزار دوز، تزریق شده است.
جزایری پیش بینی کرد: تا دو هفته آینده 60 تا 70درصد بیماران مبتلا به سویه غالب امیکرون باشند.
وی گفت: سویه امیکرون تنها 5 روز بیشترین دوره انتقال بیماری را دارد و فرد مبتلا در 72 ساعت اولیه بیشترین ناقل بیماری است.
جزایری گفت: با پیگیری ،تامین و ورود و توزیع 63 هزار دوز واکسن کرونا در استان،هم اکنون در خصوص واکسن کمبودی وجود ندارد.
وی از بروز بیماری حاد تنفسی آنفولانزا در استان خبر داد و گفت: تاکنون 187 مورد شناسایی و نمونه گیری شده که از این تعداد 31 نفر مثبت قطعی اعلام شد. وی اعلام کرد بحول وقوه الهی این ازمایشات برای اولین بار در آزمایشگاه مرکز بهداشت استان انجام وقبل از ان نمونه ها به تهران ارسال میشد.
جزایری تصریح کرد: 30 نفر از بیماران نوع A و یک نفر به نوع B آنفولانزا مبتلا شدند که 28 نفر بستر و 3 نفر هم در بخش سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.
به گفته وی؛ هم اکنون آنفولانزا بیشتر قشر دانش آموزان وکروه سنی 7تا 12 سال را هدف قرار داده است.
وی یادآور شد: در حال حاضر تجمع بالای 20 نفر خطرناک است، باید با استفاده از دو عدد ماسک، دو متر فاصله گزاری و فضای فیزیکی و حداقل تزریق دو نوبت واکسن کرونا از ابتلا به امیکرون جلوگیری کرد.
تعداد بازدید:
177
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal