مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۱۰
1400/11/02
ماموریت نفس‌گیر نجات جان مادر باردار در روستای سراقاسید کوهرنگ

وبدا؛ در پی ماموریت نفس‌گیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوهرنگ، جان مادر باردار در روستای سراقاسید نجات یافت.
به گزارش وبدا؛ حشمت الله منصوری در تشریح این خبر گفت: در بیست و هتمین روز از دی‌ماه 1400 گزارشی از وضعیت مادر باردار 28ساله ساکن روستای سرآقاسید از توابع بخش موگویی شهرستان کوهرنگ مبنی بر شروع درد زایمان دریافت شد.
وی افزود: برای امدادرسانی و اعزام پزشک و مامای مرکز خویه به محل، مسیر سخت گذر خویه به سراقاسید که به علت بارش برف مسدود شده بود با پیگیری های فراوان و کمک و همکاری اداره راه و شهرسازی شهرستان، پس از ساعت‌ها تلاش بی‌وقفه بازگشایی گردید.
منصوری ادامه داد: با توجه به برف و بوران و باد شدید و صعب العبور بودن جاده، پزشک و مامای مرکز خدمات جامع سلامت خویه بوسیله یک ماشین برف روبی از سمت سر آقاسید و یک ماشین نیز به همراه پزشک و ماما از سمت خویه از ساعت 18 شروع به حرکت کرده و پس از 5 ساعت طی مسیر، ساعت 23:30 بر بالین مادر باردار رسیدند.
وی با اشاره به معاینات و مراقبت‌های اولیه مادر باردار توسط پزشک و مامای اعزامی که زایمانی پر خطر بود . خاطرنشان کرد: به علت نامساعد بودن شرایط جوی و عدم پرواز بالگرد از شهرکرد، اورژانس هوایی خرم آباد استان لرستان در بعدازظهر سه‌شنبه 28 دی ماه 1400 مادر باردار را به بیمارستان امام صادق(ع) الیگودرز انتقال داد.
به گفته وی؛ هم اکنون حال عمومی مادر و نوزاد دختر وی مطلوب گزارش شده است.
شایان ذکر است؛ ارتباط زمینی منطقه سراقاسید در 6ماه دوم سال با مرکز شهرستان کوهرنک قطع است و تنها راه ارتباطی آن جاده خاکی از مسیر بزنوید به الیگودرز استان لرستان می‌باشد.
در شرایط عادی امدادرسانی در این منطقه با مسیر خاکی و پرخطر، 12 ساعت طول می کشد که در شرایط برفی این مسیر بسیار زمان‌بر و پرخطر می‌باشد.
در پایان از رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوهرنگ، پزشک، ماما، کادر بالگرد اورژانس و تکنسین های استان لرستان و شهرستان الیگودرز وهمچنین مرکز فوریتهای پزشکی استان چهارمحال بختیاری و نمایندگی اداره راه در منطقه موگوییو عوامل موثر در این امدادرسانی در شرایط سخت و پرخطر تقدیر و قدردانی می شود.
تعداد بازدید:
274
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:7
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal