مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۹
1400/11/11
دستگاه CR رادیولوژی مرکز خدمات جامع سلامت شبانه روزی شلمزار بهره برداری شد
وبدا؛ دستگاه CR رادیولوژی به همت قرارگاه محرومیت زدایی و جهادی نیروی زمینی جمهوری اسلامی در مرکز خدمات جامع سلامت شبانه روزی شلمزار شهرستان کیار به بهره برداری رسید.
به گزارش وبدا؛ دکتر خالدی‌فر سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری در آیین بهره برداری از دستگاهCR رادیولوژی بهداشت و درمان شهرستان کیار گفت: تلاش ارتش جمهوری اسلامی ایران برای محرومیت زدایی در مناطق کمتر برخوردار به ویژه در این استان قابل تقدیر است.
وی افزود: به همت ارتش جمهوری اسلامی ایران دستگاه CR رادیولوژی برای انجام گرافی و عکس برداری با صرف 4 میلیارد و 500 میلیون ریال در مرکز خدمات جامع شبانه روزی شلمزار به بهره‌برداری رسید.
دکتر خالدی فر اضافه کرد: این دستگاه می تواند تصاویر و عکس برداری ها را در قالب CD و یا به صورت دیجیتال و آنلاین به مراکز درمانی متصل به اینترنت، نمایش دهد.
به کفته وی: در حال حاضر تمامی 10 بیمارستان چهارمحال و بختیاری به دستگاه رادیولوژی مجهز هستند.
دکتر خالدی فر یادآور شد: خدمات مهمی همچون راه اندازی دستگاه رادیولوژی و عکسبرداری در شهرستان کیار با توجه به مشکلات رفت و آمد مردم در جاده پرخطر شلمزار به شهرکرد، امکان بهره مندی جمعیت حدود 50 هزار نفری این شهرستان از دستگاه دیجیتال مجهز به آخرین فناوری روز رادیولوژی را فراهم کرد.
دکتر ندا صیفی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کیار هم در این باره گفت: پیش از این، دستگاه آنالوگ و عکس به صورت کلیشه ای به بیمار تحویل داده می شد که با نصب دستگاه CR، این سیستم به دیجیتال تبدیل شده و هم اکنون مردم شهرستان کیار از ابتدایی ترین خدمات درمانی بهره‌مند شدند.
وی با بیان اینکه این دستگاه توانایی عکسبرداری از قفسه سینه، اندام فوقانی و تحتانی و هر قسمت از بدن با قابلیت گرافی دارد ادامه داد: اقبل از این، بیماران شهرستان به بیمارستان های مرکز استان در فاصله 35 کیلومتری شهرستان ارجاع داده می شدند.
دکتر صیفی در پایان کاهش بسیاری از هزینه های بیماران همچون حمل و نقل، و همچنین کاهش بار مراجعات به بیمارستان‌های مرکز استان را از مزایای راه اندازی دستگاه CR رادیولوژی در شهرستان کیار عنوان کرد.
شایان ذکر است: دکتر ارسلان خالدی فر سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری در سومین سفر شهرستانی خود به کیار، ضمن افتتاح دستگاه رادیولوژی مرکز خدمات جامع سلامت شبانه روزی شلمزار، به بررسی روند خدمات رسانی در حوزه بهداشت و درمان، بازدید و پیگیری ساخت پروژه های بهداشتی نیمه تمام، جذب اعتبار برای تجهیز و راه اندازی امکانات درمانی در این منطقه پرداخت.
تعداد بازدید:
333
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:6
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal