مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۳/۲
1400/11/27
کمبودهای دارویی یک ماهه و سه ماهه نسبت به سال گذشته کاهش یافته است

وبدا؛ سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت توضیحاتی در خصوص خبر کمبود 190 قلم دارو در سه ماه آینده که به نقل از معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو منتشر شده، ارائه کرد.
به گزارش وبدا به نقل از پایگاه خبری وزارت بهداشت؛ مهندس محمد هاشمی اظهار کرد: همواره در اکثر کشورهای دنیا، برخی اقلام دارویی به دلایل مختلف از جمله کمبودهای جهانی، افزایش تقاضا در برخی شرایط از جمله پاندمی کرونا، تجویزهای بی رویه، مشکلات تولید و توزیع و حوادث و بحرانهای طبیعی و غیرطبیعی وجود دارد.
وی افزود: در خیلی از کشورها، همواره کمبود دارو تا 50 قلم دارو حتی برای داروهای بیمارستانی و داروهایی که کمتر مورد استفاده قرار گیرند، برای یک ماه وجود دارد و کمبودهایی که برای 3 ماه اعلام می شود به این معنی است که موجودی آنها تا 3 ماه کافی است و باید برای تجدید ذخایر آنها برنامه ریزی شود.
سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: سال گذشته کمبودهای دارویی زیاد بود و حتی به بیش از 220 قلم هم رسیده بود اما خوشبختانه در حال حاضر، کمبودهای یک ماهه و سه ماهه کاهش قابل توجهی یافته و به 50 قلم کمبود یک ماهه و 190 قلم کمبود سه ماهه رسیده که البته دولت اهتمال ویژه برای تامین این داروها دارد.
مهندس هاشمی یادآور شد: برنامه ریزی سازمان غذا و دارو برای تامین دارو در سال آینده است و در صورت تامین منابع ارزی، مشکلی برای این حوزه بوجود نمی آید، چراکه در شرایط ایده آل هم همواره کمبود دارویی به دلایل مختلف وجود خواهد داشت.
تعداد بازدید:
155
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal