مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۲۵
1400/11/30
واکسیناسیون گروه سنی بالای 18 سال در چهارمحال و بختیاری بیشتر از میانگین کشوری


وبدا؛ سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: درحال حاضر واکسیناسیون گروه سنی بالای 18 سال علیه کرونا در استان، 6 درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

به گزارش وبدا؛ دکتر علی احمدی در دومین نشست کارگروه استانی اطلاع رسانی و اموزش مقابله با کرونا در راستای اجرای گام ششم طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: همزمان با پیک ششم شیوع بیماری کووید19 با سویه امیکرون، گام ششم طرح شهید سپهبد سلیمانی با تاکید بر سه محور اساسی واکسیناسیون، مشارکت مردم و مدیریت هوشمند با استفاده از فناوری‌های نوین در استان در حال اجراست.
وی افزود: افزایش و جلب مشارکت مردم در پیشگیری و کاهش بیماری کرونا، با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج، ائمه جمعه و جماعات و سایر ارگان ها در حال اجراست.
دکتر احمدی یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری متولی امر واکسیناسیون علیه ویروس کروناست و خوشبختانه با تلاش کادر بهداشت و درمان، هم اکنون واکسیناسیون گروه هدف جمعیت بالای 18 سال استان از متوسط کشوری 6 درصد بیشتر است.
وی اظهار داشت: برای افزایش مشارکت های مردمی در پیشگیری و کاهش بیماری از ظرفیت‌های مختلفی همچون صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ائمه جمعه و جماعات و ظرفیت‌های فضای مجازی و ... بهره گیری شده است.
دکتر احمدی ادامه داد: تعامل با مردم در راستای افزایش آگاهی، نگرش و رفتار مردم در جهت درک خطر و رفع تهدیدات امنیت سلامتی به همراه تاکید بر نکات بهداشت فردی و عمومی همچون استفاده از ماسک و پرهیز از تجمعات از جمله مهمترین محورهای مورد نظر بوده است.
وی اضافه کرد: بر اساس ستاد هفتگی ملی کرونا و تاکید استاندار بر آموزش، فرهنگسازی سازی، اغناسازی و جلب مشارکت مردم، نهادینه سازی و تقویت آموزش در راستای پیشگیری و کاهش بیماری به عنوان کم هزینه ترین روش برای پیشگیری از کرونا در اولویت قرار دارد.
دکتر احمدی بر صیانت از سلامت مردم و اجرایی با کیفیت طرح شهید سلیمانی با مشارکت کلیه دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: اثربخشی واکسن ها کوتاه مدت بوده و ممکن است که روزها و ماه‌های آینده نیز دزهای متوالی واکسن تولید و برای تزریق مصرف گردد.

در این نشست فرمانده پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری نیز از عملکرد و تلاش های روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در اطلاع رسانی، تولید محتوا و انتشار مطالب مرتبط با بیماری کرونا در شبکه های اجتماعی در بستر فضای مجازی تقدیر و تشکر کرد.
شایان ذکر است: این نشست با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ، مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد، مدیران آموزش سلامت، پیشگیری و مبارزه با بیماریها مرکز بهداشت استان، شبکه و ارتقای سلامت ، فرمانده پلیس فتا در استان وجمعی از مدیران و نمایندگان ادارات کل استان بامحوریت افزایش حساسیت مردم درراستای روند شیوع بیماری، افزایش مشارکت در فرهنگ سازی، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی، دعوت به واکسیناسیون و بهره‌گیری از فناوری های نوین در این زمینه پنجشنبه 28 بهمن 1400 در سالن جلسات کنفرانس مجتمع فرهنگی هنری غدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار گردید.
تعداد بازدید:
157
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal