مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۲۱
1400/12/01
پنجاه و نهمین نشست استانی مقابله با کرونا ویروس در چهارمحال و بختیاری تشکیل شد

وبدا؛ مدیر روابط عمومی و رئیس کارگروه اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از تشکیل پنجاه و نهمین نشست استانی مقابله با کرونا ویروس با حضور استاندار، سرپرست معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار، دادستان انقلاب اسلامی استان، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، معاونین بهداشت، درمان و غذا و دارو دانشگاه و جمعی از مسئولان و مدیران کل دستگاه های اجرایی استانی و فرمانداران شهرستان ها از طریق ویدئو کنفرانس در سی امین روز از بهمن ماه 1400 خبر داد.
به گزارش وبدا؛ سید علی درخشان افزود: این نشست با محوریت؛ تشریح آخرین وضعیت بیماری امیکرون در استان، رنگ بندی شهرستان های 10 گانه به لحاظ شیوع بیماری، اتخاذ تصمیمات درخصوص جلوگیری و کاهش انتشار بیماری و مراجعات به بیمارستان ها و مراکز درمانی ، نحوه تداوم اعمال محدودیت های کرونایی در سالن اجتماعات شهید مردانی استانداری تشکیل شد.
وی از مصوبات پنجاه و نهمین نشست ستاد استانی مبارزه با بیماری کرونا به حضوری بودن فعالیت کلیه مدارس در مناطق روستایی و عشایری با تعداد دانش آموزان کم و اختیاری بودن حضور دانش آموزان در شهرهای قرمز اشاره داشت و افزود: در شهرهای با وضعیت قرمز، بازگشایی و تداوم روند آموزشی در مدارس با 20 درصد ظرفیت، بصورت زوج و فرد و با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی از طرف مراقبین بهداشت می باشد.
به گفته وی، والدین می توانند دانش آموزان خود را با تزریق دز واکسن، انجام مراقبت های بهداشتی ، از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی به مدرسه هدایت نمایند .
درخشان افزود: همچنین ورود دانش آموزان با هرگونه علایم مشکوک به بیماری کرونا به مدارس ممنوع شد.
وی گفت: همچنین در این نشست مقرر شد، تالار های پذیرایی با حداکثر 20 درصد ظرفیت و با رعایت کامل مقررات بهداشتی فعالیت نمایند و کلیه رستورانها، فست فودها و اغذیه سراها با رعایت کامل مقررات بهداشتی و به صورت بیرون بر مجاز به فعالیت و در صورت تمایل به استفاده از فضای داخلی با 15 درصد ظرفیت مجاز به فعالیت باشند.
مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: سایر مراکز عرضه خدمات با 20 درصد ظرفیت و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و ثبت دریافت کنندگان خدمات و خریداران در سامانه سلامت ایرانیان و امید مجاز به فعالیت هستند.
وی ادامه داد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مهد کودک ها به مدت یک هفته تعطیل و مادران شاغل این کودکان می توانند از دور کاری استفاده کنند .
درخشان اظهار داشت: با توجه به اوج گیری شیوع بیماری کرونا در پی مراجعه دیرهنگام مبتلایان به مراکز درمانی، فرهنگ سازی، اقناع سازی و استفاده از ظرفیت صدا و سیما و رسانه ها و فضای مجازی در راستای آموزش و اطلاع رسانی در این نشست مورد تاکید قرار گرفت.
وی با اشاره به تشدید نظارت بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی و استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در ناوگان حمل و نقل بویژه پایانه های مسافربری و اتوبوس ها، از حذف جلسات ادارای غیر ضروری و برگزاری جلسات ضروری ادارت با 20 درصد ظرفیت خبر داد.
تعداد بازدید:
223
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal