مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۱۰
1400/12/22
آجیل و تنقلات شب عید را بصورت بسته بندی و از مراکز معتبر تهیه نمائید

وبدا؛ مدیر گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری از مردم خواست آجیل و تنقلات شب عید خود را بصورت بسته بندی و از مراکز معتبر تهیه نمایند.
به گزارش وبدا؛ دکتر بهمن بنایی با حضور در برنامه زنده تلویزیونی "شب‌ های بام ایران" در بیست و یکمین روز از اسفندماه 1400 با اشاره به وضعیت رنگ بندی شهرستان های استان به لحاظ میزان شیوع بیماری کرونا، در خصوص حضور غیر ضروری در مکان های تجمعی هشدار داد.
وی از مردم خواست تا حد امکان از حضور در تجمعات خودداری و در صورت ضرورت، مدت حضورشان را به حداقل کاهش دهند.
وی ضمن تاکید بر ضرورت استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی؛ تزریق واکسن کرونا، بویژه دز سوم را موثرترین راه پیشگیری از ابتلا به این بیماری برشمرد و افزود: تزریق دز سوم واکسن تا 80 درصد از ابتلا به بیماری کرونا پیشگیری می کند.
مدیر گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای بهداشت محیط و حرفه ای نیز کنترل عوامل محیط زیستی موثر بر سلامت جسمی، روحی و روانی از جمله سلامت آب و مواد غذایی ، نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی بویژه مواد غذایی که در ایام نوروز مصرف بیشتری پیدا می کنند مد نظر است.
وی اضافه کرد: در کنار نظارت هایی که انجام می شود مردم باید مواد غذایی بویژه آجیل و تنقلات شب عید خود را از مراکزی که این مواد را در شرایط بهداشتی نگه میدارند تهیه کنند.
دکتر بنایی همچنین با اشاره به مشاهده برخی تقلبات در عرضه آجیل و استفاده از مواد رنگی و مصنوعی و آسیب رسان بودن آن برای سلامت افراد گفت: توصیه ما بر تهیه آجیل سالم بصورت جداگانه و مخلوط کردن آن در منزل است.
وی در ادامه با اشاره به برداشته شدن منع مسافرت های نوروزی در نوروز امسال و میزبانی استان چهارمحال و بختیاری در این ایام بر ضرورت انجام واکسیناسیون مسافران و هدایت افرادی که واکسیناسیون خود را انجام نداده اند به پایگاه های واکسیناسیون کووید 19 از سوی متولیان امر اسکان ، حمل و نقل و بویژه هتل ها تاکید کرد.
به گفته دکتر بنایی در ایام نوروز امسال 180 بازرس بهداشت محیط و حرفه ای در سطح استان ضمن انجام نظارت های لازم و در قالب بازدید های مشترک با سایر ادارات و ارگان ها و تیم های تخصصی نسبت به نظارت بر واکسیناسیون مسافران نظارت دارند.
وی اضافه کرد: خوشبختانه در برنامه بسیج سلامت نوروزی که به تمامی استان ها ابلاغ شده است، برنامه ها آموزشی و فنی طی 20 روز اخیر انجام و نظارت ها توسط تیم های بازرسی انجام می شود.
وی با بیان اینکه درصد رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور حدود 58 درصد و در استان این شاخص حدود 70 درصد است افزود: این شاخص در استان نسبت به کشور از درصد بالاتری برخوردار است که این امر حاصل همکاری و همراهی مردم با دانشگاه علوم پزشکی و متولیان امر سلامت در استان و تعامل خوب بین دستگاه های متولی این امر است.
تعداد بازدید:
172
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal