مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۷
1401/01/16
خطر شیوع سرخک در کودکان زیر 5 سال


وبدا؛ سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری بر اهمیت تزریق به موقع واکسن سرخک برای کودکان زیر 5سال برای پیشگیری و کنترل چرخه انتقال بیماری تاکید کرد.

به گزارش وبدا، دکتر احمدی در تشریح این خبر گفت: با توجه به شیوع گسترده بیماری سرخک در کشور افغانستان و تردد اتباع این کشور به استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، خراسان، بوشهر، تهران، فارس و قم و برخی استانهای دیگر خطر انتقال موارد بیماری سرخک به افراد حساس به ویژه کودکان وجود دارد.
وی از کلیه والدین ایرانی و اتباع و مهاجرین خارجی ساکن استان استان خواست نسبت به تزریق به موقع واکسن سرخک برای کودک زیر 5 سال خود، اقدام کنند.
به گفته دکتر احمدی؛ واکسن سرخک در کشور به شکل واکسن ام.ام.آر ( MMR) که یک واکسن ترکیبی علیه بیماری‌هایی مانند سرخک، سرخجه و اوریون است به کودکان در سن 12 و 18 ماهگی تزریق می‌شود.
وی یادآور شد: سرخک یک بیماری ویروسی با قدرت واگیری بسیار بالایی است که مانند کوید 19 از راه تنفس به دیگران منتقل می شود و مهم ترین علامت آن تب به همراه دانه های قرمز رنگی است که بر روی گردن و صورت ظاهر و به پایین بدن منتشر می شود.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در مرحله حذف این بیماری ویروسی در استان قرار داریم گزارش دهی فوری و تلفنی هر بیمار با علامت تب و بثورات جلدی توسط پرسنل بهداشت و درمان بخش دولتی و خصوصی الزامی است تا با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و اقدامات کنترلی، چرخش ویروس در جامعه را متوقف نماییم.
‌‎دکتر احمدی یادآور شد: شماره تلفن 03832223662 و 03832264822 گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری ها در مرکز بهداشت، آماده دریافت گزارش موارد مشکوک بیماری می‌باشد.
تعداد بازدید:
351
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:4
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal