مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۱۰
1401/02/22
سلامت انسان ها در گرو سلامت سایر موجودات زنده است

وبدا؛ سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در همایش تجلیل از فعالان، مروجین و حامیان سلامت چهارمحال و بختیاری با اشاره به شعار هفته سلامت «سلامت ما، سلامت سیاره ما» گفت: سلامت انسان ها در گرو سلامت سایر موجودات است و هرگاه خدشه‌ای به ابعاد سلامتی افراد جامعه وارد شود، این آسیب گریبانگیر سایر افراد جامعه می‌شود
به گزارش وبدا؛ دکتر علی احمدی افزود: در هفته سلامت عناوین مختلفی برای روز شمار آن انتخاب و اولویت‌ها بر اساس آن تعیین می‌شود، در میان اولویت‌های شعارها، حمایت از جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مورد توجه است.
وی با تاکید بر اینکه پیشگیری همواره بر درمان مقدم است، بیان کرد: اما این مسئله در پیشگیری از بارداری موضوعیت ندارد، چرا که خطرات کاهش جمعیت در جامعه بسیار زیاد است.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد با بیان اینکه، در شرایط پنجره جمعیتی قرار گرفته ایم یادآورد شد، این وضعیت ناشی از برنامه‌ریزی‌های اشتباه در دهه 60 است.
دکتر احمدی اضافه کرد: در طول 30 سال به پایین‌ترین نرخ رشد جمعیت رسیده‌ایم و در دهه‌های آینده با پیری جمعیت روبرو خواهیم شد.
رئیسی مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: در سال 1401 بحث افزایش جمعیت، تقویت نظام شبکه بهداشت و درمان و توجه به آسیب‌های روانی در دستور کار قرار می‌گیرد.
وی در ادامه از تشکیل قرارگاه جمعیت در استان خبر داد و گفت: در همین راستا انجام اقدامات لازم برای حمایت از خانواده و رشد جمعیت در استان در دستور کار قرار گرفته است.
گفتنی است، همایش تجلیل از فعالان، مروجین و حامیان سلامت چهارمحال و بختیاری در بیست و یکمین روز از اردیبهشت ماه 1401 با حضور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، جمعی از معاونین و روسای و مدیران مراکز بهداشتی و درمانی و مقامات استانی در سالن همایش های ابن سینا مجتمع رحمتیه برگزار و از 150 فعال عرصه سلامت استان تجلیل بعمل آمد.
تعداد بازدید:
155
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal