مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۱۰
1401/02/26
برای رسیدن به مرجعیت علمی، ناگزیر به داشتن همکاریها و ارتباطات بین المللی هستیم

وبدا؛ در اجلاس معاونین و مدیران بین الملل دانشگاههای علوم پزشکی مطرح شد؛ برای رسیدن به مرجعیت علمی، ناگزیر به داشتن همکاریها و ارتباطات بین المللی هستیم.
به گزارش وبدا؛ اجلاس معاونین و مدیران بین الملل دانشگاههای علوم پزشکی با موضوع بین المللی سازی دانشگاههای علوم پزشکی با رویکرد عدالت و تعالی نظام سلامت با حضورمسئولین حوزه سلامت و معاونین و مدیران، کارشناسان بین الملل دانشگاههای علوم پزشکی برگزار شد.
در این نشست دکترمحمد حسین نیک نام، مدیر کل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت اظهار داشت: تعاملات بین المللی از اولویت های تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری، رییس جمهور و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می باشد.
وی افزود: برای رسیدن به مرجعیت علمی، ناگزیر به داشتن همکاریها و ارتباطات بین المللی می باشیم.
دکتر نیک نام بر اهمیت رسیدن به ادبیات مشترک بین مدیریت بین الملل ها دانشگاهها وحوزه بین الملل ستاد وزارت بهداشت تاکید کرد و گفت: رعایت ملاحظات در تعاملات بین المللی شاید کمی کار را سخت تر کند اما می تواند از بروز بسیاری از حاشیه ها و مشکلات جلوکیری نماید.
درادامه این نشست، دکتر مهدی هنر دوست، مدیر کل تشریفات وزارت امور خارجه به تشریح شکل و محتوای کار در حوزه تشریفات پرداخت و گفت: کنشگر تشریفات امانتدار یک کشور، یک نظام و فرهنگ یک کشور می باشد که در مراودات دیپلماتیک باید مواردی چون آداب لباس پوشیدن، انجام مذاکره، دانستن زبان و غیره در شکل کار را مد نظر قرار دهد.
وی سپس به شکل محتوای کار در تشریفات پرداخت و تاکید کرد: رسیدن به هدف نهایی سازمان نظیر انجام بهینه مراودات و ارتباطات، عرضه توانمندی ها و دریافت تفاضا و کسب اطلاعات لازم از کارهای محتوایی در تشریفات می باشد.
دکتر هنردوست هماهنگی و انسجام بین مدیریت بین الملل دانشگاه ها با حوزه بین الملل ستاد و همچنین حوزه بین الملل ستاد و وزارت امور خارجه را مورد تاکید قرار داد.
سپس دکتر علی نمکی، مشاور و دستیار امور ویژه وزیر به اهم مسئولیت های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دوره جدید پرداخت وتصریح کرد: شورای سیاستگذاری وزارت بهداشت دارای کمیته های مختلف بوده که یکی از این حوزه ها کمیته بین الملل می باشد که باید تلاش کند که شاخصهای نظام سلامت را با استفاده از ظرفیتهای بین المللی بطور کمی و کیفی ارتقا بخشد.
در ادامه این نشست سه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، اصفهان و تهران، به بیان فعالیتهای بین المللی خود پرداختند.
تعداد بازدید:
204
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:4 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal