مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۸
1401/03/17
هشدار مدیر حراست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در پی افزایش کلاهبرداری های تلفنی و الکترونیکی در ماه های اخیر
وبدا؛ مدیر حراست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال وبختیاری با توجه به افزایش کلاهبرداری های تلفنی و الکترونیکی در ماه های اخیر به خصوص از برخی پرسنل واحدهای دانشگاه، برلزوم هوشیاری پرسنل تاکید کرد.
به گزارش وبدا؛ علیرضا قربانی تصریح کرد: افراد خاطی ضمن برقراری تماس تحت عنوان های مختلف از جمله برنده شدن در مسابقات سفرهای زیارتی و ... با معرفی خود به عنوان یکی از پرسنل مدیریت مالی دانشگاه با در خواست مراجعه به دستگاه عابر بانک، اقدام به کلاهبرداری می نمایند.
وی با بیان اینکه برای واریز وجه به حساب افراد به هیچ وجه نیازی به حضور صاحب کارت در کنار دستگاه خودپرداز نیست از افراد بویژه پرسنل این مجموعه خواست از ارائه اطلاعات بیش از شماره کارت یا حساب به افراد تماس گیرنده جداً خودداری نمایند.
علیرضاقربانی، از راه های چگونگی تشخیص کلاه برداری تلفنی، به جذابیت فوق العاده طرحی که شما در آن برنده شده اید،‌ مبلغی اضافه به حساب شما واریز شده ،ضرورت پرداخت مبلغی برای دریافت جایزه،‌ هیجان زده و خوشال تر بودن تماس گیرنده از خود شما، تلاش وی برای کسب اعتماد شما ‌و مطرح نمودن محدودیت زمانی و از دست دادن فرصت در صورت عجله نکردن برای حضور در پای عابر بانک و دادن اطلاعات حساب اشاره داشت.
مدیر حراست دانشگاه علوم پزشکی استان، درخواست برای حضور در پای عابر بانک برای دریافت وجه جایزه را قطعاً کلاهبرداری عنوان کرد و افزود: افراد حق دارند در مورد هر شخصی که تلفنی با آنها تماس می گیرد و به آنها پیشنهادی می دهد بررسی های لازم را انجام دهند و با نامه نگاری از آنها اطلاعات کاری بخواهند و با استعلام از مرجع مربوطه زمان کافی برای فکر کردن و تصمیم گیری در مورد پیشنهاد مطرح شده را داشته باشند.
وی، با هشدار مجدد نسبت به پرهیز از در اختیار گذاشتن اطلاعات خاص و شخصی بویژه اطلاعات حساب بانکی یا کارت بانکی به دیگران پیشنهاد کرد: هرگاه به فرد تماس گیرنده شک کردید تماس را قطع نمائید چرا که این کار اقدامی هوشمندانه است و بی هیچ وجه بی احترامی محسوب نمی شود .
قربانی، مشورت با افراد قابل اعتماد، اقوام و پلیس و پرس و جو و تحقیق نسبت به صحت تماس بر قرار شده را برای کسب اطمینان لازم و اظهار داشت: فراموش نکنید با قطع تماس مشکوک از یک کلاهبرداری تلفنی جلوگیری بعمل آورده اید.
تعداد بازدید:
375
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:8
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal