مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۱۴
1401/03/23
مدیریت اپیدمی اسهال و استفراغ در شهر باباحیدر شهرستان فارسان

وبدا؛ سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: طغیان بیماری های گوارشی اسهال و استفراغ در شهر باباحیدر مهار و تحت کنترل است.
به گزارش وبدا؛ دکتر علی احمدی در خصوص جزئیات این خبر اظهار داشت: از تاریخ 19 خردادماه جاری مواردی از بروز اسهال و استفراغ از سوی مرکز خدمات جامع سلامت شبانه روزی شهر باباحیدر گزارش شد.
وی تصریح کرد: طی روزهای بعد این موارد افزایش و در مجموع به حدود 200 مورد استفراغ و تهوع رسید که از این تعداد حدود 55 مورد همراه با اسهال بوده است.
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به کاهش مراجعات بیماران با این علایم از بامداد امروز، دوشنبه مورخ 23 خردادماه 1401 گفت: اگر چه همکاران در شبکه بهداشت و درمان شهرستان فارسان و بیمارستان سیدالشهدا در حال آماده باش هستند و با هماهنگی های انجام شده کمبودی در خصوص سرم و دارو وجود ندارد، به نظر می رسد ، اپیدمی به وضعیت پایدار رسیده و کنترل شده است و در ساعات آتی و ادامه هفته جاری وضعیت سیر بیماری روشن تر خواهد شد.
دکتر احمدی در ادامه از تشکیل تیم واکنش سریع و حضور کارشناسان بهداشت محیط و مبارزه با بیماریها و حضور میدانی وی در منطقه و انجام هماهنگی با مدیر کل اب و فاضلاب استان خبر داد. وی افزود همکاران در منطقه مستقر بوده و از بررسی عوامل مختلف و انجام نمونه برداری از آب خبر داد و افزود: علل بروز این طغیان در دست بررسی است.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به شروع فصول گرم سال، گرمی هوا و کاهش شیوع بیماری کرونا طی هفته های اخیر افزود: افزایش دورهمی ها و تجمعات و تماس های بیشتر افراد و کاهش رعایت پروتکل ها، می تواند افزایش بیماری های گوارشی را به دنبال داشته باشد.
وی با بیان اینکه در مدت شیوع بیماری کرونا با کاهش تماس ها، کمتر شاهد بروز بیماری های گوارشی در فصول گرم سال بودیم. متذکر شد، بنابراین خطر بروز بیماری های منتقله از آب و غذا و تبدیل شدن آن به اپیدمی و درگیر کردن تعداد زیادی از افراد، می طلبد نسبت به رعایت بیشتر نکات بهداشتی و خود مراقبتی توجه بیشتر نشان دهیم.
همچنین وی تاکید کرد: نظارت بیشتری بر پایش کلرزنی و ضدعفونی آب که توسط ادارات آب و فاضلاب انجام می شود صورت بگیرد.
وی در پایان یاداور شد، همه افراد مراجعه کننده به مرکز خدمات جامع سلامت شبانه روزی باباحیدری، بصورت سرپایی درمان و ترخیص شدند.
تعداد بازدید:
381
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:9
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal