مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۳۱
1401/03/31
با انتخاب راهکارهای عملی به دنبال کاهش بار مراجعات مراکز درمانی استان باشیم
وبدا؛ سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: مشکلات عدیده ای در حوزه درمان استان وجود دارد اما در هر سمت و مسئولیتی باید به دنبال انتخاب راه کارهایی باشیم که بار مراجعات بیماران به مراکز درمانی را کم کنیم.
به گزارش وبدا؛ دکتر محمدرضا خسروی در جلسه هم اندیشی با سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان، معاونین توسعه و غذا و دارو و مدیر درمان دانشگاه ، روسا و مدیران بیمارستان های استان پیرامون ارتقا خدمات بیمارستان ها، ضمن تقدیر از زحمات دکتر رحمانی معاون سابق درمان دانشگاه و همکاری های مدیر درمان و کارکنان این حوزه، نداشتن اعتبارات را از عمده ترین مشکلات حوزه سلامت استان برشمرد.
وی در ادامه با اشاره به سوابق کاری و آشنایی با مشکلات حوزه بهداشت و درمان استان از سال های گذشته یادآور شد، تصور اینکه با تزریق بودجه هنگفت به سیستم بهداشت و درمان مشکلات این حوزه حل خواهد شد غلط است.
وی افزود: باید به آموزش مردم و آموزش پزشکان و ارائه دهندگان خدمات بهداشتی و درمانی توجه ویژه نشان داد.
دکتر خسروی تصریح کرد: باید این تفکر که با بروز کوچکترین بیماری باید به چندین پزشک متخصص مراجعه کرد را با آموزش صحیح اصلاح کرد.
وی اضافه کرد: باید در کنار آموزش مردم، به پزشکان آموزش داد و ضمن توانمندسازی پزشکان عمومی به تقویت دانشکده ها پرداخت.
سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: باید فرصتی را برای تعامل بین بخشی و ارتباط با سایر ارگان ها اختصاص داد و از ظرفیت صدا و سیما، رسانه ها،‌ مجلات، مساجد برای آموزش عمومی بهره گرفت.
وی یادآور شد، گاهی تزریق اعتبار به سیستم سم است و خود منجر به بروز مشکلات عدیده می شود، لذا باید حوزه پیشگیری همچنان مقدم بر درمان باشد و با مدیریت صحیح منابع به دنبال راهکار برای رفع مشکلات بود.
گفتنی است، این جلسه هم اندیشی در بیست و چهارمین روز از خرداد ماه 1401 در سالن اجتماعات معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان تشکیل و ضمن طرح مشکلات، راهکارها، نظرات و پیشنهادات روسا و مدیران بیمارستان های استان برای رفع مشکلات ارائه شد.
تعداد بازدید:
362
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:4 تعداد کل امتیازها:3
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal