مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۱۳
1401/04/14
کشف بیش از 1569 قلم کالای سلامت محور قاچاق و غیر مجاز در سال 1400

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از جمع آوری بیش از 1569 قلم کالای سلامت محور قاچاق و تقلبی با ارزشی بالغ بر 67 میلیارد ریال در سال گذشته خبر داد.
دکتر رضا محمدی با اعلام این خبر افزود: انواع داروها و مواد تحت کنترل، فرآورده های خوراکی و آشامیدنی، فرآورده های آرایشی و بهداشتی و فرآورده های طبیعی سنتی و مکمل ها از جمله فرآورده های قاچاق و تقلبی بود که در سال گذشته توسط بازرسین معاونت و با همکاری سایر دستگاههای ذیربط جمع آوری شد.
وی، ضمن اشاره به افزایش 41 درصدی میزان کشفیات قاچاق در حوزه فرآورده های سلامت محور در مقایسه با سال 1399 بر اساس آمارهای کشوری گفت: قاچاق کالاهای سلامت محور علاوه بر خسارت های مالی و مادی و هدر دادن فرصت های تولید و اشتغال داخلی، سلامت مردم را نیز تهدید می نماید و در مواردی منجر به مخاطرات جانی هموطنان می شود از این رو مسئولیت خطیری برای جلوگیری از قاچاق این گونه فرآورده ها بر عهده متولیان امر است.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در خصوص نحوه برخورد جدی و سریع با متخلفان در زمینه قاچاق کالاهای سلامت محور، خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف و شکایات با شماره تلفن 190 تماس بگیرند و تخلفات را به مرکز اطلاع دهند تا در اسرع وقت برای برخورد و مقابله با خاطیانی که سلامت مردم را به خطر می‌اندازند اقدام شود.
دکتر محمدی یادآور شد، کلیه فرآورده های آرایشی و بهداشتی وارداتی باید دارای برچسب اصالت و سلامت رهگیری باشند که می توان با ارسال کد 16 رقمی زیر لایه اسکرچ به سامانه 20008822 و یا مراجعه به سامانه www.ttac.ir قسمت استعلام از صحت و سلامت کالای خارجی مورد استفاده مطمئن شد.
وی همچنین در خصوص اقلام تولید داخل گفت: می توان با وارد کردن شماره پروانه ساخت موجود بر روی بسته بندی کالا در سامانه www.fdacrm.ir از صحت و سلامت کالای مصرفی خود اطمینان حاصل کرد.
تعداد بازدید:
267
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:4 تعداد کل امتیازها:4
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal