مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۹
1401/09/03
دستگاه آندوسونوگرافی مرکز آموزشی درمانی هاجر(س) شهرکرد همزمان با هفته بسیج با صرف اعتباری بیش از 15 میلیارد تومان به بهره برداری رسید


وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری ، از برگزاری آئین رونمایی از دستگاه آندوسونوگرافی مرکز آموزشی درمانی هاجر(س) شهرکرد همزمان با چهارمین روز از هفته بسیج خبر داد.
به گزارش وبدا؛ دکتر ارسلان خالدی اعتبار هزینه شده جهت بهره برداری از دستگاه آندوسونوگرافی مرکز آموزشی درمانی هاجر(س) شهرکرد را جمعا 11.5 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: خوشبختانه امروز برای اولین بار شاهد بهره برداری از این دستگاه در استان هستیم.
وی با اشاره کاهش چشمگیر هزینه بیماران برای دریافت این خدمت گفت: دستگاه آندوسونوگرافی با قدرتی بسیار بالاتر از دستگاه های ام ار آی و سی تی اسکن قابلیت سونوگرافی از اعضای داخلی مانند مری، معده، دئودنوم ،روده بزرگ ورکتوم و... را دارد.
وی بی نیاز شدن بیمارها از مراجعه به استان های همجوار برای دریافت خدمات این دستگاه را از مزایای راه‌اندازی دستگاه برشمرد و گفت : تا کنون بیش از 50 بیمار از خدمات دستگاه بهره مند شده اند.
وی یادآور شد، دستگاه آندوسونوگرافی در ارزیابی سرطان کولون، مری، ریه، پانکراس، معده و رکتوم
لنفوما، مری بارت، تومورهای نورواندوکرین، التهاب پانکراس و کیست‌های پانکراس، سنگ‌های مجاری صفرا، سارکوئیدوزیس (ناهنجاری‌های گوشت مانند) مورد استفاده قرار می گیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اضافه کرد: همچنین این دستگاه ممکن است، ارزیابی کند که در سرطان‌های مری، معده، روده، لوزالمعده و ریه، یک تومور تا چه اندازه در دیواره شکم نفوذ کرده است.
دکتر خالدی فر، تشخیص وسعت سرطان و میزان پیشرفت آن، ارائه اطلاعات دقیق در مورد نوع سلول‌های سرطانی ریه، ارزیابی یافته‌های غیر طبیعی حاصل از تست‌های تصویربرداری مانند کیست لوزالمعده ، را از دیگر مزایای استفاده از این دستگاه بر شمرد و افزود: این دستگاه روش جدیدی است که دارای دقت بالا نسبت به ام آر آی و سی تی اسکن است  که علاوه برتشخیص، وسیله  درمانی نیز می باشد و از سردرگمی وتحمیل هزینه به  مراجعه بیماران به شهرهای اطراف جلوگیری می گردد.
وی در پایان یادآور شد، باتوجه به استقرار این دستگاه در مرکز آموزشی درمانی هاجر(س)،  دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد قادر به پاسخگویی به نیاز تمامی بیماران استان و همچنین استان های همجوار بوده و در راستای توسعه توریسم درمانی و جذب بیماران  نیز امکان پذیر می باشد.
گفتنی است، آئین بهره برداری از دستگاه آندوسونوگرافی مرکز آموزشی درمانی هاجر(س) شهرکرد همزمان با هفته بسیج در دومین روز از آذرماه 1401 با حضور ریاست دانشگاه علوم پزشکی، مدیر درمان، سرپرست مرکز و جمعی از مدیران و متخصصین و کادر درمان برگزار شد.
تعداد بازدید:
235
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:4 تعداد کل امتیازها:3
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal