مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۵
1401/09/09
شعار روز جهانی ایدز: دسترسی همگانی به خدمات پیشگیری و تشخیص ایدز

هنوز نیاز اساسی جهت مبارزه با ویروسHIV برای پایان انگ و تبعیض، افزایش آگاهی و بهبود کیفیت زندگی افرادی که با HIV زندگی می کنند هست. پایان ایدز با پوشش همگانی خدمات پیشگیری، تشخیص، مراقبت و درمان امکان پذیر است.
وبدا؛ سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه، 10 آذر ماه، به نام روز جهانی ایدز نامگذاری شده است افزود: طی سه سال اخیر  در همه گیری کووید 19  و سایر بحران های جهانی، موجب شده پیشرفت اقدامات انجام شده در راستای پایان یابی به همه گیری ایدز دچار تزلزل گردد و جان میلیون ها نفر در معرض خطر قرار گیرد.
به گزارش وبدا؛ دکتر علی احمدی افزود: روز جهانی ایدز امسال نیز  بیشتر از سالهای قبل اهمیت دارد تا این نکته به افراد و دولت ها یادآوری گردد، که هنوز نیاز اساسی جهت مبارزه با ویروسHIV برای پایان انگ و تبعیض، افزایش آگاهی و بهبود کیفیت زندگی افرادی که با HIV زندگی می کنند، مورد نیاز هست.
وی در ادامه در خصوص اجرای طرح غربالگری ایدز در مناطق مختلف استان اظهار داشت: در این راستا کلینیک سیار  و موبایل سنتر راه اندازی شده است.
دکتر احمدی گفت: بمنظور دسترسی همگانی به خدمات، مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری، کلینیک سیار ، پایگاه های دیده وری در سطح شهرستان ها راه اندازی شده است.
وی در ادامه گفت اطلاع رسانی و خدمات دهی و مراکز مشاوره بیماری های رفتاری استان که در شهرستان های شهرکرد و لردگان مستقر است اماده ارایه خدمات رایگان برای تشخیص زودرس ایدز بصورت داوطلبانه و اگاهانه و و کاملا محرمانه است.
وی از شناسایی 233 بیمار مبتلا به ایدز از ابتدای بیماریابی تا کنون در استان خبر داد.
به گفته رئیس مرکز بهداشت استان، بیشترین گروه سنی مبتلایان مربوط به سنین  30 تا 34 سال می باشد.
وی از مهم‌ترین عامل ابتلا به ایدز در استان به روابط جنسی، اعتیاد تزریقی، خون و فرآورده‌های خونی اشاره داشت.
دکتر احمدی در تشریح درصد علل ابتلا بیماران به ایدز در کشور گفت: اعتیاد و تزریق 56.7 درصد،   انتقال از مادر به کودک  1.7 درصد، رابطه جنسی 25.2 درصد، علل نامشخص 16.2 درصد و خون و فرآورده‌های خونی 0.2٪ می باشد.
وی در پایان گفت با توجه به تصویب برنامه استراتژیک پنجم ایدز تا 1403 درکارگروه
SIP استانداری چهارمحال و بختیاری در تاریخ 9 آذرماه و برگزاری جلسه استانی ایدز؛ توصیه میشود هم استانی های ارجمند و بخصوص افراد در معرض خطر برای دریافت آزمایشات رایگان به کلینیک های ایدز مراجعه نمایند.
تعداد بازدید:
202
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal