مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۱
1401/09/09
باید برای جبران عوارض ناشی از کرونا در کادر درمان راهی اندیشیده شود
وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به خدمات ارزنده کادر درمان و پرستاران در دوران شیوع ویروس منحوس کرونا و ابتلای اکثر این عزیزان و خانواده هایشان به این بیماری گفت: کرونا برای تعداد زیادی از پرستاران عوارضی برجای گذاشته است که باید برای جبران آن راهی اندیشیده شود.
به گزارش وبدا؛ دکتر ارسلان خالدی فر در دیدار جمعی از پرستاران با نماینده معزز ولی فقیه در استان و امام جمعه محترم شهرکرد به مناسبت ولادت با سعادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستاربا بیان اینکه کادر درمان و پرستاران در مدت شیوع بیماری کرونا با دشمن نامرئی و ویروسی کشنده و خطرناک مبارزه کردند آن هم در شرایطی که، روزهای ابتدایی شیوع بیماری، خانواده فرد بیمار هم از پذیرش و همراهی برای درمان وی بیم داشتند.
وی تصریح کرد: در مدت شیوع بیماری کرونا 5 نفر از فعالین عرصه سلامت استان جان خود را در اثر ابتلا به این بیماری از دست دادند که دکتر شهیده رضوان نورمند از پزشکان متخصص استان یکی از این شهدای والا مقام بود.
دکتر خالدی فر، از پرستاری به عنوان حرفه ای سخت، طاقت فرسا و نفس گیر یاد کرد که تنها با عشق به خدمت و اعتقاد به اجر معنوی، تداوم آن امکان پذیر است و خاطر نشان کرد: تلاش های شبانه روزی، مداوم، مستمر کادر پرستاری منجر به حصول نتیجه و موفقیت خدمات پزشکان و تکمیل روند درمان بیماران می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در ادامه اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری را از مطالبات به حق پرستاران برشمرد که با تاکید مقام معظم رهبری و تلاش های دولت سیزدهم بعد از 16 سال محقق شد.
سرپرست معاونت درمان دانشگاه نیز در این دیدار با اشاره به زحمات نیروهای طرحی در مدت شیوع بیماری کرونا خواستار اتخاذ تدابیری از سوی مسئولین امر برای بکار گیری و استفاده ار تجربیات پرستاران طرحی شد.
دکتر محمد رضا خسروی در ادامه با بیان اینکه استاندارد بودن تخت های بیمارستانی و فضا در ارائه خدماتی هر چه با کیفیت تر به بیماران موثر است افزود: در حال حاضر تخت های بیمارستانی بویژه در مرکز آموزشی درمانی هاجر (س)شهرکرد مناسب نیست و تعداد زیاد بیماران در یک اتاق ارائه خدمات پرستاری را دشوار کرده است.
تاخیر در پرداخت بدهی های دانشگاه به پرسنل، عدم پرداخت مطالبات دانشگاه از سوی سازمان تامین اجتماعی و در خواست کمک از سوی استاندار و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای پیگیری موضوع خرید بیمارستان خصوصی پارسیان توسط دانشگاه از دیگر مباحث مطرح شده از سوی سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان در این دیدار بود.
گفتنی است، دیدار جمعی از پرستاران با نماینده معزز ولی فقیه در استان و امام جمعه محترم شهرکرد به مناسبت ولادت با سعادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار روز چهارشنبه 9 آذر ماه 1401 در سالن جلسات مصلی امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار و ضمن سخنرانی ریاست ، سرپرست معاونت درمان دانشگاه و نماینده معزز ولی فقیه در استان، تعدادی از پرستاران حاضر در این دیدار به بیان دغدغه ها و دیدگاه های خود در حوزه کار پرستاری پرداختند.
تعداد بازدید:
322
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:8
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal