مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۲۵
1401/11/21
تشریح دستاورد های حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به وسعت فعالیت و خدمات این مجموعه گفت: توسعه زیرساخت ها و فعالیت های حوزه سلامت بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با پیش از آن قابل قیاس نیست.
به گزارش وبدا؛ دکتر ارسلان خالدی فر در برنامه زنده چشم انداز صدا و سیمای مرکز استان در مقایسه آمار پزشکان گفت: پیش از انقلاب تعداد پزشکان عمومی در کل استان به 15 نفر هم نمی رسید و این در حالی است که به برکت پیروزی انقلاب امروز شاهد تحصیل و تربیت بیش از 286 دانشجو، پزشک متخصص و فوق تخصص بومی در شهرستان کم برخوردار لردگان هستیم.
وی افزایش امید به زندگی را از دیگر دستاوردهای پیروزی انقلاب برشمرد که از 50 سال در سال 57 به 75 سال افزایش یافته است.
دکتر خالدی فر گفت: طی یکسال اخیر یک میلیون و 394 هزار و 794 ویزیت و معاینه مراقبتی در مراکز بهداشتی انجام شده است که در مقایسه با پیش از انقلاب که با مشکل کمبود شدید پزشک مواجه بودیم قابل قیاس نیست.
وی تعداد بازدید های انجام شده توسط کارشناسان بهداشت محیط از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی طی یکسال اخیر را 172 هزار و 450 مورد اعلام کرد و با اشاره به مشکل بحران آب در شهرستان شهرکرد در تابستان گفت: با نظارت های شبانه روزی و مراقبت های انجام شده خوشبختانه حتی یک‌موردمسمومیت ناشی از آلودگی آب در استان گزارش نشد.
وی با اشاره به کاهش چشم گیر فوتی های ناشی از بیماری کرونا از تزریق یک میلیارد و 600 هزار دز واکسن در استان طی مدت شیوع این بیماری منحوس خبر داد.
به گفته دکتر خالدی فر، هم اکنون 12 بیمارستان شامل 3 بیمارستان آموزشی در استان فعال می باشد که ادغام آموزش و درمان در مراکز درمانی و فعال شدن توریسم درمانی در استان از دستاوردهای بزرگ انقلاب در حوزه سلامت به شمار می رود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: حتی در سال های ابتدایی پیروزی انقلاب برای انجام اقدامات درمانی ساده همچون آنژیوگرافی و انجام جراحی قلب باز باید بیماران سال ها برای دریافت خدمت از کشورهای خارجی در نوبت باقی می ماندند و خیلی از آنها طی این مدت جان خود را از دست می دادند و این در حالی است که امروز اکثر خدمات تخصصی در استان ارایه و بیماران از مراجعه به استان های همجوار بی نیاز شده اند.
دکتر خالدی فر گفت: کمتر از یکسال اخیر اقدامات خوبی برای توسعه و تجهیز بیمارستان های استان انجام شده است که تجهیز بیمارستان ولی عصر بروجن به یک دستگاه MRI  با کیفیت بالا، نصب سی تی اسکن در بیمارستان اردل، برنامه ریزی برای نصب دستگاه های MRI  در مراکز آموزشی درمانی آیت ا... کاشانی و هاجر(س) شهرکرد طی ماه های آتی، راه اندازی دستگاه های سی تی اسکن و MRI  در بیمارستان سیدالشهدا فارسان و ورود سی تی آنژیوگرافی 256 اسلایس به استان از جمله این اقدامات است.
وی اضافه کرد: همچنین طی یکسال اخیر دستگاه های رادیولوژی دیجیتال در بیمارستان سیدالشهدا فارسان، مرکز بازفت، بن و سامان ، دستگاه سنجش تراکم استخوان ، آندوسکوپی و لاپاراسکوپی در پلی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی امام علی(ع) شهرکرد راه اندازی شد.
دکتر خالدی فر، راه اندازی کلینیک درمان ناباروری در شهرستان لردگان و ارائه خدمات تخصصی در کلینیک سطح 3 درمان ناباروری و پذیرش زوج های نابارور از استان های دیگر کشور را از دیگر دستاوردهای حوزه بهداشت و درمان استان پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برشمرد.
وی با یادآوری اینکه دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد 7 سال پس از پیروزی انقلاب و تخت عنوان دانشکده علوم پزشکی و زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان فعالیت خود را آغاز نموده است گفت: هم اکنون حدود دو هزار و 939 دانشجو در 41 رشته، 8 مقطع ، 7 دانشکده مشغول به تحصیل هستند و تاکنون 11 هزار و 700 دانشجوی پزشکی از این دانشگاه فارغ التحصیل شده است.
وی اضافه کرد: هم اکنون این دانشگاه در رشته های تخصصی داخلی، اطفال، زنان، بیهوشی و جراحی مشغول تربیت پزشک می باشد که اکثر فارغ التحصیلان این دانشگاه از پزشکان موفق و بنام استان و کشور به شمار می روند.
دکتر خالدی فر، تعداد اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه را حدود 300 نفر اعلام کرد و افزود: 4 استاد این دانشگاه به لحاظ فعالیت آموزشی و پژوهشی جز یک درصد دانشمندان برتر جهان هستند.
وی در ادامه به اخذ مجوز تبدیل دانشکده پرستاری بروجن به دانشکده علوم پزشکی و انجام مقدمات راه اندازی مجتمع عالی آموزشی سلامت در لردگان طی یکسال اخیر اشاره داشت.
به گفته وی، طی یکسال اخیر حدود 800 میلیارد تومان کار عمرانی در دست اقدام و در مرحله مناقصه می باشد که در مقایسه با سه سال قبل از دولت مردمی سیزدهم رشد چشمگیر و چندین برابری داشته است.
دکتر خالدی فر در ادامه به افتتاح و کلنگ زنی چندین پروژه عمرانی در دهه مبارک فجر اشاره و اظهار داشت: 8 پروژه در ایام مبارک فجر امسال آماده بهره شی رحمتیه در حال انجام می باشد .
برداری و 3 پروژه کلنگ زنی می شود.به گفته وی، حدود 16 متر مربع فضای آموزشی در مجتمع آموز
تعداد بازدید:
328
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:4 تعداد کل امتیازها:3
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal