مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۱۰
1401/12/28
نوروز 1402 از کرونا در امان باشید


وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: در ایام نوروز با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، از بیماری کرونا در امان باشید.

به گزارش وبدا، دکتر خالدی فر در شصت و پنجمین نشست ستاد استانی مقابله با کرونا گفت؛ هم اکنون به لحاظ شیوع بیماری کرونا شهرستان سامان در وضعیت قرمز(بسیار پرخطر)، سه شهرستان شهرکرد، بروجن و بن در وضعیت نارنجی(بسیار پرخطر) و مابقی شهرستان ها در وضعیت زرد(نسبتاً پر خطر) قرار دارند.
وی افزود: روزانه به طور متوسط حدود 100 بیمار با علائم مشکوک به کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی استان مراجعه می‌کنند.
دکتر خالدی فر با بیان اینکه سوش فعلی کرونا با علائم مشابه سرماخوردگی ظاهر می شود اظهار داشت: همه بیماران نیاز به مراجعه و بستری در بیمارستان ها ندارند، اما چنانچه افراد با تب کنترل نشده، علائم گوارشی(اسهال و دل‌پیچه) کنترل نشده، کاهش سطح هوشیاری، تنگی نفس و درد قفسه سینه مواجه شدند حتما به مراکز درمانی مراجعه نمایند.
وی یاد آور شد: همچنین افراد دارای بیماری زمینه‌ای، ضعف ایمنی، مادران باردار، سالمندان بالای 55 سال و کودکان زیر 6 سال هم باید در صورت مشاهده علائم بیماری حتما به مراکز درمانی مراجعه کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از اواخر بهمن ماه 1401 با شروع پیک جدید کرونا، 6 نفر بر اثر این بیماری در استان جان خود را از دست دادند که بر اساس بررسی‌ها از تزریق آخرین دز واکسن این افراد بیش از 6 ماه گذشته بود.
وی افزود: هم اکنون کلیه مراکز بهداشتی درمانی شبانه روزی و بیمارستانها در حالت آماده باش قرار دارند و کلینیک تنفسی در بیمارستان‌ها نیز به صورت 24 ساعته فعال است.
دکتر خالدی فر در پایان گفت: همواره پیشگیری بهتر از درمان است، استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی و رعایت موازین بهداشتی در دید و بازدید عید و مسافرت های نوروزی از نکات ساده برای جلوگیری از بیماری است.
تعداد بازدید:
9931
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:2 تعداد کل امتیازها:1040
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal