مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۹
1401/12/29
یک لحظه بی احتیاطی و غفلت،یک عمر پشیمانی؛ با احتیاط و آرامش رانندگی کنید

وبدا؛ سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه، هر در تصادفی چهار عامل انسان، جاده، وسیله نقلیه و محیط موثر است افزود: یک لحظه بی احتیاطی و غفلت؛ یک عمر پشیمانی و عواقب غیرقابل جبرانی در پی دارد لذا به همه عزیزان توصیه می شود در حین رانندگی ضمن احتیاط با آرامش رانندگی کنند.
به گزارش وبدا؛ دکتر علی احمدی با اشاره به ثبت 1536 تصادف و 76 فوتی در آغاز سفر‌های نوروزی 1402 در کشور افزود: در استان چهارمحال و بختیاری نیز گزارش فوتی ناشی از تصادفات رانندگی به ثبت رسیده است.
وی در ادامه یادآور شد، مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی دومین علت مرگ و میر بعد از بیماری های قلبی و عروق در بین تمام سنین و نخستین علت مرگ و میر در بین گروه سنی زیر 40 سال، مرگ به علت سوانح ترافیکی است.
وی اضافه کرد: همچنین آمارها نشان می دهد، تعداد کلی مصدومیت های ترافیکی در جهان رو به افزایش است، اما روند کلی مرگ ناشی از آسیب های ترافیکی در کشورهای با درآمد بالا از دهه 1970 رو به کاهش و در کشورهایی با در آمد کم و متوسط رو به ازدیاد بوده است.
دکتر احمدی با تاکید بر اینکه، همواره پیشگیری بهتر و مقدم بر درمان است ، برای پیشگیری از سوانح و حوادث رانندگی و ترافیکی از رانندگان خواست با سرعت مطمئنه رانندگی و با فاصله طولی و عرضی کافی و مناسب از وسایط نقلیه دیگر حرکت کنند.
وی همچنین توصیه کرد: در هنگام رانندگی به هیچ وجه از تلفن همراه استفاده نکنید و از کارهایی که موجب حواس پرتیتان می شود اجتناب کنید.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، بستن کمربند ایمنی برای راننده و همه سرنشینان را الزامی دانست و ضمن توصیه به اینکه . در جاده های ناآشنا و پیچ های تند با دقت و سرعت کمتری حرکت و رانندگی کنید تاکید کرد: از سبقت و سرعت غیرمجاز بپرهیزید.
اطمینان از سلام بودن خودرو قبل از سفر ، داشتن استراحت کافی ( به ازای هر یک ساعت یا حتی کمتر رانندگی کردن، ده تا پانزده دقیقه استراحت) ،توجه به علایم راهنمایی و رانندگی و پلیس راهور از دیگر توصیه های رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری به رانندگان است.
دکتر احمدی با اشاره به لزوم صبور بودن و تصمیم‌گیری مناسب پس از رفع عصبانیت و خستگی یادآور شد، برای تقویت این رفتار لازم است فرهنگ‌سازی شود؛ چرا که بسیاری از رفتارهای خشونت ‌آمیز در شرایط عصبانیت و خستگی رانندگان اتفاق می‌افتد و باید با آموزش مهارت ‌های زندگی، میزان ارتکاب رفتار خشونت ‌آمیز را کاهش داد.
وی همچنین یادآور شد، دید مناسب در رانندگی، صندلی کودک و کلاه ایمنی در موتورسواران بسیار مهم و از حوادث کشنده جلوگیری می کند.
تعداد بازدید:
277
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:2
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal