مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۲۸
1402/01/29
استفاده از ظرفیت نخبگان دانشگاهی برای توسعه چهارمحال و بختیاری
وبدا؛ استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست هم‌اندیشی با اعضای هیات علمی و اساتید دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بر استفاده از ظرفیت نخبگان و اساتید دانشگاهی برای توسعه و پیشرفت استان تاکید کرد.
به گزارش وبدا، غلامعلی حیدری شامگاه دوشنبه 28 فروردین 1402 در سالن ابن سینا مجتمع آموزشی پردیس رحمتیه دانشگاه اظهار داشت: نظرات و پیشنهادات ارزشمند نخبگان، اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاهی علاوه بر توسعه و ارتقاء شاخص های بهداشت و سلامت،‌ پیشرفت همه جانبه استان را در پی خواهد داشت.
وی افزود: اساتید و نخبگان در کنار امور آموزشی و پِژوهشی با ارائه مشاوره و نظرات و پیشنهادات سازنده و اثر گذار، مسئولیت اجتماعی خود را در جامعه ایفا می کنند.
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اختصاص یک‌هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار به حوزه بهداشت و سلامت در سفر رییس‌جمهور به استان گفت: بخش قابل توجهی از این اعتبار در حال جذب است و این مهم موجب ارتقای شاخص‌های بهداشت و درمان استان خواهد شد.
وی با اشاره به اهمیت پیشرفت و توسعه استان گفت: نقش اساتید و نخبگان در شکوفایی توانایی های جوانان به عنوان سرمایه های ملی، در پیشرفت کشور موثر است.
وی با اشاره به موفقیت های ملی و بین المللی در دولت سیزدهم گفت: مدیریت جهادی بیماری کرونا،‌ مهار تورم، جبران کسری بودجه و تآمین ذخایر کالاهای اساسی و استراتژیک و رشد تولید از مهم ترین اقدامات دولت کنونی بوده است.
وی در پایان گفت: هم اکنون تمرکز بر جوانی جمعیت و فرزندآوری، توسعه و تجهیز دانشکده ها با استفاده از ظرفیت خیرین و بهره گیری از پیشنهادات و نظرات نخبگان دانشگاهی، با تاکید بر توزیع عادلانه منابع بویژه در مناطق کم برخوردار در اولویت قرار دارد.
دکتر خالدی فر‌ رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: هرچند دشمن با جنگ ترکیبی در تلاش برای ناامید کردن جامعه ایران اسلامی است اما طی سالیان اخیر و با همت جهادی دولت سیزدهم شاهد پیشرفت و شکوفایی در عرصه های مختلف به ویژه حوزه بهداشت و درمان بوده ایم.
وی افزود: تخصیص اعتبارات برای توسعه زیرساخت های بخش سلامت و تجهیز بسیاری از بیمارستان ها و مراکز درمانی از اقداماتی است که خوشبختانه به نتیجه رسیده است.
دکتر ارسلان خالدی فر کنترل و کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا را یکی از موفقیت های اخیر کادر بهداشت و درمان عنوان کرد و گفت: هم اکنون ایجاد شرکت های دانش بنیان،‌ انعقاد قرارداد های مختلف بین دانشگاه و صنعت و‌ مسئله محور کردن پایان نامه های دانشجویی با محوریت حل مشکلات مردم استان با همراهی اساتید و دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد صورت پذیرفته است.
حجت الاسلام دکتر صغیرا مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نیز در این نشست گفت: تعقل، تامل و تفکر، انسان را به درک حقیقت زندگی نزدیک می کند و اساتید حوزه و دانشگاه القای این موارد را در جامعه برعهده دارند.
وی با اشاره به نامگذاری سال با عنوان "مهار تورم و رشد تولید" گفت: ‌این شعار با مدیریت افکار در همه مسائل اقتصادی، علمی، اجتماعی و ... از سوی اساتید دانشگاهی محقق خواهد شد.


طی سال گذشته بیماری ناشی از آلودگی آب در چهارمحال و بختیاری گزارش نشد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: طی سال گذشته حتی یک مورد بیماری ناشی از آلودگی آب در استان گزارش نشد.
دکتر احمدی اظهار داشت: در اوایل دولت سیزدهم 200 روستای چهارمحال و بختیاری با تانکر آبرسانی می شدند که همواره دغدغه حوزه بهداشت بوده که با تلاش های جهادی استاندار، هم اکنون این تعداد به کمتر از 50 روستا کاهش یافته است.
رییس مرکز بهداشت استان افزود: عملکرد حوزه بهداشت استان و اقدامات مهم دولت سیزدهم به رشد شاخص های حوزه بهداشت و سلامت مردم در استان منجر شده است.
وی با اشاره به اینکه انسان سالم محور توسعه پایدار است افزود: سلامتی منابع انسانی، مهمترین مولفه در رشد تولید است.
وی افزود: باید برای ارایه خدمات بهداشت و درمان و ارتقای سلامت مردم که یک فرصت و توفیق خدمتگزاری است تعصب داشت و شبانه روزی و بی منت به مردم و بخصوص مناطق محروم و با رویکرد عدالت در سلامت خدمت نمود، چرا که رضایت خلق الله، مهمترین و با برکت ترین و ارزشمندی زیادی نزد ایزد منان دارد.
دکتر خسروی معاون درمان دانشگاه هم به جذب نیروی پزشک متخصص طی یک سال اخیر اشاره کرد و گفت: جبران کمبود پزشک، پرداخت کارانه به تعویق افتاده پزشکان و فراهم کردن تجهیزات مطلوب در بیمارستان ها تا حدودی وضعیت درمان و سلامت استان را ارتقاء بخشیده است.
وی ادامه داد: به زودی با راه اندازی و بهره برداری از دستگاه ها و تجهیزات بیمارستانی تخصیص یافته به استان، شاهد پاسخگویی به بسیاری از مطالبات مردم خواهیم بود.
 
 
 
 
 
 
 
تعداد بازدید:
416
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:4 تعداد کل امتیازها:3
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal