مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۲۹
1402/02/12
از نظارت های بهداشتی تا خرید تجهیزات تخصصی درمانی برای بیمارستان ها
وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری همزمان با هفته سلامت گزیده ای از عملکرد دانشگاه در حوزه های بهداشت، درمان، اموزش، پروژه های عمرانی، تحقیقات و فناوری و ... طی یکسال گذشته در دولت سیزدهم را تشریح کرد.
به گزارش وبدا، دکتر ارسلان خالدی فر درخصوص فعالیت های درمانی گفت: هم اکنون 12 بیمارستان با بیش از هزار و 700 تخت فعال در 7 شهرستان چهارمحال و بختیاری به جمعیت حدود یک میلیون نفری استان خدمات رسانی می کنند.
وی افزود: طی یکسال اخیر بیش از 317 قلم تجهیزات تخصصی پزشکی و درمانی که اقلام سرمایه ای هستند نه مصرفی،‌ با بیش از 500 میلیارد تومان اعتبار (با ارز دولتی و از طریق هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران) خریداری و بین مراکز درمانی استان توزیع شد.
وی افزود: در این راستا 17 پروژه درمانی برای تامین زیرساخت های تجهیزات پزشکی طی سال 1401 اجرا شد که از این تعداد پروژه های تجهیز کلینیک ناباروری، جایگاه سی تی اسکن و MRI بیمارستان شهدا لردگان، بخش اندوسونوگرافی بیمارستان هاجر(س)شهرکرد، سنجش تراکم استخوان کلینیک امام علی(ع) شهرکرد، رادیولوژی دیجیتال مراکز سامان و بن و MRI بیمارستان ولیعصر(عج) بروجن با 100 درصد پیشرفت فیزیکی تکمیل و به بهره برداری رسید.
دکتر خالدی فر اضافه کرد: در سال 1401 تعداد بازدید های صورت پذیرفته از اصناف و شرکت های توزیع کننده تجهیزات و ملزومات پزشکی در سطح استان حدود 110 بازدید می باشد.
وی به خدمات بیمارستانی اشاره کرد و یادآور شد: در 9 ماهه 1401 تعداد بستری شدگان در بیمارستان های استان بیش از 98 هزار نفر بود و بیش از 445 هزار نفر به اورژانس بیمارستان ها مراجعه و بیش از 611 هزار نفر در کلینیک های درمانی استان خدمات دریافت کردند.
وی افزود: همچنین بیش از 42 هزار مورد عمل جراحی در مراکز درمانی استان طی سال گذشته انجام شد.
دکتر خالدی فر به ارائه خدمات شبانه و در ایام تعطیلات اشاره و خاطرنشان کرد: در تعطیلات نوروز1402، بیش از 8 هزار و 100 بیمار توسط پزشکان فوق تخصص، متخصص و عمومی در پلی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی امام علی (ع) شهرکرد ویزیت شدند.
وی ادامه داد: تعداد کل بازدیدهای صورت گرفته از مطبها، موسسات، مراکز، دفاتر کار، بیمارستانها و مراکز جراحی در 18 ماه اخیر بیش از یک هزار و 600 مورد بود.
دکتر خالدی فر گفت: هم اکنون تعداد کل مطب های پزشکی و دندانپزشکی متخصص و عمومی 460 مورد در استان است. همچنین تعداد درمانگاه(عمومی و تخصصی، دولتی و خصوصی و خیریه) طی 18 ماه اخیر ، دو مورد افزوده شد و به تعداد 35 مورد افزایش یافت.
وی با ااشاره به کمبود پزشک در استان افزود: تعداد پزشکان اعلام نیاز شده به وزارت متبوع 318 بود که 130 پزشک از سوی وزارت به استان معرفی شد. پزشکان معرفی شده به مناطق محروم شامل 18 پزشک بروجن، 37 پزشک لردگان، 21 پزشک فارسان،‌ 19 پزشک اردل و ناغان و 2 روانپزشک به بیمارستان سینا جونقان می باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری درخصوص اقدامات بهداشتی نیز گفت: با هدف تامین، ‌حفظ و ارتقای سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی جمعیت شهری، روستایی و عشایری استان؛ هم اکنون 10 مرکز بهداشت، 22 مرکز جامع سلامت شبانه روزی، 62 مرکز جامع سلامت شهری، 96 پایگاه بهداشتی، 68 مرکز جامع سلامت روستایی، 4 مرکز تسهیلات زایمانی و 308 خانه بهداشت فعال است که 701 روستا و 45 شهر را تحت پوشش دارد و حدود یک میلیون جمعیت استان را شامل می شود.
وی افزود: در فرودین ماه امسال بیش از 18 تن (معادل 18 هزار و 663 کیلوگرم) موادغذایی غیربهداشتی معدوم و از ورود به چرخه مصرف جلوگیری شد.
دکتر خالدی فر درخصوص حمایت از قانون جوانی جمعیت هم گفت: راه اندازی قرارگاه جمعیت، طراحی و انتشار رایگان اپلیکیشن جوانی جمعیت و نصب این برنامه توسط 15 هزار آی پی، راه اندازی سایت جبهه جمعیت، برگزاری جشنواره کشوری با رویکرد ترویج فرزندآوری، راه اندازی کلینیک های ناباروری در استان و ارائه مشاوره و اطلاع رسانی در مراکز بهداشتی درمانی روستاها و شهرها صورت گرفته است.
طی یکسال گذشته تعداد روستاهایی که با تانکر آبرسانی میشد از 200 مورد به 50 روستا کاهش یافت و در این مدت حتی یک مورد بیماری ناشی از آلودگی آب در استان گزارش نشد.
در سال گذشته 110 هزار واکسن کرونا در استان تزریق شد. و هم اکنون میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در استان تقریبا به صفر رسیده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری به طرح های توسعه ای دانشگاه نیز اشاره کرد و افزود: بیش از 150 پروژه عمرانی با مساحتی بالغ بر 100 هزار مترمربع زیربنا با کاربری های بهداشتی درمانی آموزشی و اداری در سطح استان فعال است
تعداد بازدید:
234
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal