مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۳/۲۸
1402/02/19
پیوند عضو، تنها راه نجات جان برخی بیماران
وبدا؛ رئیس واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه انجام پیوند عضو، تنها راه برای نجات جان برخی از بیماران است گفت: تاکنون 287 مورد برداشت عضو جهت پیوند به بیماران نیازمند در این استان انجام شده است.
به گزارش وبدا، خانم دکتر رمضان نژاد در گفتگو تلفنی با بخش خبری شبکه استانی جهانبین صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان از سال 1382 آغاز به کار کرد و تاکنون 287 مورد برداشت عضو جهت پیوند به بیماران نیازمند صورت گرفته است.
وی افزود: از سال 1394 با راه اندازی بخش پیوند کلیه در استان، از خروج اعضای جداسازی شده جهت عمل پیوند تا حدی ممانعت شد، و در این استان به بیماران نیازمند پیوند کلیه خدمات ارائه گردید.
دکتر رمضان نژاد افزود: با پیگیری های مستمر از سوی مقامات ارشد دانشگاه و راه اندازی بخش پیوند کبد، اولین عمل پیوند کبد در استان امسال انجام شد.
وی بااشاره به ظرفیت گسترش دو بخش پیوند کبد و کلیه در بیمارستان آیت الله کاشانی(ره) شهرکرد تصریح کرد: با توجه به وجود نیروهای فوق تخصص و متخصص در استان، این دانشگاه آمادگی راه اندازی بخش پیوند مغز استخوان را دارد.
دکتر رمضان نژاد با تقدیر از ایثارگری و سخاوتمندی خانواده های بیماران مرگ مغزی جهت اهدای عضو گفت: گفتنی است: به منظور ترویج فرهنگ خداپسندانه اهدای عضو، علاقمندان می توانند از طریق نشانی اینترنتی https://b2n.ir/r30175 نسبت به تکمیل "فرم عضویت در خانواده بزرگ اهداکنندگان عضو" اقدام نمایند.
 
تعداد بازدید:
483
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:4 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal