مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۳/۲۸
1402/02/23
تبدیل علم به ثروت در مرکز رشد فناوری سلامت چهارمحال و بختیاری

وبدا؛ سرپرست مرکز رشد فناوری سلامت و دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: حمایت‌های مختلفی برای تبدیل یک ایده به محصول و حضور در بازار و ایجاد کسب و کار انجام می‌شود.
به گزارش وبدا، دکتر سعید یزدانی راد در تشریح این خبر از افزایش فعالیت‌های مرکز رشد و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد طی سال‌های اخیر خبر داد و گفت: برای تبدیل علم به ثروت حمایت‌های مادی و معنوی جهت رشد ایده، تولید محصول و رسیدن به کسب و کار فراهم شده است.
وی  افزود: یک طرح و ایده پس از مشاوره، در سامانه پژوهشیار ثبت و بعد از داوری و بررسی قابلیت تجاری سازی مورد حمایت قرار میگیرد.
یزدانی راد با اشاره به اینکه حمایت‌های مرکز رشد از پرورش ایده تا تولید و رسیدن به بازار ادامه دارد گفت: در حال حاضر برای بهبود حمایت از ایده ها، به طرح‌های باارزش تسهیلات کم بهره تعلق می‌گیرد.
وی ادامه داد: به منظور افزایش اطلاعات عمومی و سطح سواد ورود به بازار و تجاری سازی ایده‌ها نیز برگزاری کارگاه‌های مختلفی در نظر گرفته شده که 138 عنوان کارگاه نیزاز سوی وزارت قابل دسترسی است.
یزدانی راد ادامه داد: برای تولید محصولات نوآور نیز 500 تا 600 میلیون ریال تسهیلات کم بهره به طرح‌های هدفمند و دارای قدرت حضور در بازار کسب و کار اعطا می‌شود.
وی از راه اندازی خط تولید نیمه صنعتی با شرایط و استاندار‌های لازم در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این خط تولید در جهت حمایت از طرح‌هایی است که برای تولید محصولات نیازمند مجوز‌های غذا و دارو هستند.  
دکتر یزدانی راد تصریح کرد: به منظور تسهیل در تشکیل تیم کاری ایده پردازان نیز تفاهم نامه‌های همکاری با دانشگاه ازاد اسلامی و دانشگاه شهرکرد جهت بهره مندی از نیرو‌های متخصص دررشته‌های مختلف منعقد گردیده است.
وی یادآور شد: حوزه‌های اصلی فعالیت واحد‌های فناور مستقر در مرکز رشد فناوری سلامت چهارمحال و بختیاری بیشتر در زمینه‌های تولید تجهیزات پزشکی، گیاهان دارویی، حوزه سلولی ملکولی، تجهیزات آزمایشگاهی و نرم افزار‌های حوزه سلامت است.
وی در پایان راه اندازی مرکز نوآوری برای پرورش ایده‌ها بویژه ایده‌های دانشجویی، و ایجاد پارک علم و فناوری در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از دیگر برنامه‌ها طی سال‌های آتی است.
تعداد بازدید:
243
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:4 تعداد کل امتیازها:2
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal