مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۵
1402/03/12
با اجرای طرح سلامت خانواده دولت تا 95 درصد هزینه‌های درمانی را تقبل می‌کند
وبدا؛ وزیر بهداشت گفت: با اجرای طرح سلامت خانواده، پرونده سلامت(PHC) برای هر فرد به صورت خانه به خانه تشکیل می شود که در صورت بروز بیماری، با نظام ارجاع دولت تا 95 درصد هزینه‌های درمانی را تقبل می‌کند.
به گزارش وبدا، دکتر عین اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در دیدار با نماینده معزز ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری وامام جمعه شهرکرد ضمن گرامیداشت یاد و خاطر امام راحل (ره) مهمترین اولین در آغاز دولت سیزدهم را مقابله با کرونا عنوان کرد و اظهار داشت : به همت دولت انقلابی و جهادی روزانه حدود یک میلیون و 600 هزار دوز واکسن در کشور تزریق می‌شد که قبل از آن این میزان 60 تا 70 دوز در روز بود.
وی افزود: به دنبال اقدامات صورت گرفته، اخیراً سازمان بهداشت جهانی ایران را به عنوان کشور موفق در کنترل کرونا معرفی کرد که نشان از قدرت ملت و مردم است.
دکتر عین اللهی ادامه داد: در دولت کنونی با تصویب 6 هزار میلیارد تومان اعتبار از سوی مجلس شورای اسلامی، شش میلیون نفر سه دهک پایین جامعه بیمه شدند.
وی یکی از مشکلات کنونی جامعه را جوانی جمعیت عنوان کرد و گفت: انجام رایگان زایمان، بیمه کودکان شیرخوار تا 5 سالگی، ارائه داروهای تقویتی برای بانوان، راه اندازی مراکز درمان ناباروری، برخورد قاطع با متخلفان سقط جنین و فضاسازی محیطی برای تشویق و ترغیب به فرزندآوری از مهمترین اقدامات صورت گرفته است.
وزیربهداشت اضافه کرد: با اجرای طرح سلامت خانواده، پرونده سلامت(PHC) برای هر فرد به صورت خانه به خانه تشکیل می شود در این طرح در صورت بروز بیماری، با نظام ارجاع دولت تا 95 درصد هزینه‌های درمانی را تقبل می‌کند.
دکتر عین اللهی در ادامه خاطرنشان کرد: در ابتدای دولت سیزدهم 5500 پروژه نیمه تمام در کشور وجود داشت که تاکنون 1400 مورد از این پروژه ها تکمیل شده است.
به گفته وی؛ شهرکرد جزو مراکز موفق در جذب تجهیزات و امکانات تخصصی پزشکی و درمانی است و اولویت اصلی رسیدگی به مناطق محروم می باشد.
در دوازدهمین روز از خردادماه 1402 وزیربهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور به بام ایران شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری سفر کرد.
تعداد بازدید:
378
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:2 تعداد کل امتیازها:5
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal