مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۳/۱
1402/09/25
اجرای پویش ملی سلامت در شهرستان لردگان به 80.3 درصد رسید
وبدا؛ رئیس شبکه بهداشت و درمان لردگان گفت: هم اکنون با اجرای پویش ملی سلامت در این شهرستان، 80.3 درصد جمعیت هدف در غربالگری و بیماریابی فشارخون بالا و دیابت مشارکت کرده اند.

به گزارش وبدا، دکتر فریبرز جباری فر در تشریح این خبر اظهار داشت: جمعیت هدف اجرای این طرح در شهرستان لردگان 93 هزار و 428 نفر پیش بینی شده است.

وی افزود: بر اساس آمار ثبت شده در سامانه سیب درمجموع تاکنون 75 هزار و 166 نفر معادل 80.3 درصد از جمعیت هدف درشهرستان لردگان در پویش ملی سلامت مشارکت کرده اند.

دکترجباری فر ادامه داد: در این پویش  805 بیمار جدید با احتمال ابتلا به فشارخون بالا و 238 بیمار حدید با احتمال ابتلا به دیابت در لردگان شناسایی شده است.

وی ادامه داد: همچنین زنگ هشدار خطر ابتلا به بیماری برای 16 هزار و 815 نفر در آستانه ابتلا به فشارخون بالا و هزار و 121 نفر پره دیابت(در آستانه ابتلا به دیابت) در این شهرستان به صدا درآمد.

وی افزود: 2این طرح به همت  تیم سیار، 86 بهورز، 32 مراقب سلامت و مشارکت و همکاری کلیه کارشناسان سلامت روان، تغذیه، بهداشت محیط، پرستاران، ماماهای خانواده، پزشکان، امور آزمایشگاهها و پشتیبانی واحدهای اداری در شهرستان لردگان در حال اجراست.

دکتر جباری فر افزود: 18 مرکز خدمات جامع سلامت، 56 خانه بهداشت و 10 پایگاه در شهرستان لردگان آماده ارائه خدمات رایگان اندازه گیری فشار و قندخون هستند.

گفتنی است؛ شهرستان لردگان با جمعیت بالغ بر 148هزار نفر دومین شهرستان چهارمحال و بختیاری به لحاظ تعداد جمعیت است و با 210 روستا و 3 شهر در جنوب این استان قرار دارد، 75 درصد از ترکیب جمعیت این شهرستان را روستایی و 25 درصد را شهری تشکیل میدهد.

شایان ذکر است؛ غربالگری و بیماری یابی دیابت و پرفشاری خون کمتر از 21 روز دیگر، تا 15 دیماه 1402 برای افراد بالای 18 سال و مادران باردار ‌همزمان با سراسر کشور در استان چهارمحال و بختیاری ادامه دارد.
تعداد بازدید:
242
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:1 تعداد کل امتیازها:2
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal