مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۲۶
1402/10/10
مشارکت بیش از 83درصد جمعیت هدف چهارمحال و بختیاری در پویش ملی سلامت
وبدا؛ سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرکرد از مشارکت بیش از 83.9 درصد جمعیت هدف (افراد بالای18 سال) استان چهارمحال و بختیاری در "پویش ملی سلامت" خبر داد.
 
به گزارش وبدا، دکتر محمدحسین اعرابی در برنامه زنده تلویزیونی گفتگو محور "چشم انداز" از شبکه استانی جهانبین، در تشریح اخرین وضعیت اجرای پویش ملی سلامت در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: بسیج غربالگری و بیماریابی دیابت و پرفشاری خون برای همه افراد بالای18 سال در حال اجراست که جمعیت هدف استان در این طرح، 725 هزار و 825 نفر تعیین شده است.
 
وی افزود: بر اساس آمار ثبت شده در سامانه سیب وزارت بهداشت، تاکنون بیش از 609 هزار و 199 نفر معادل 83.9 درصد جمعیت هدف استان در این طرح مشارکت کرده اند.
 
دکتر اعرابی اضافه کرد: هم اکنون 6 شهرستان شامل سامان، لردگان، کیار، فلارد، اردل و خانمیرزا موفق به پوشش بالای 90 درصد جمعیت هدف شده اند.
 
وی ادامه داد: با اجرای این طرح 6 هزار و 912 بیمار جدید مبتلا به پرفشاری خون و 3 هزار و 268 بیمار جدید دیابت در استان چهارمحال و بختیاری شناسایی شد.
 

وی با بیان اینکه این طرح در 537 مرکز، پایگاه و خانه بهداشت استان به همت یک هزار و 116 مجری در حال اجراست اضافه کرد: همچنین برای تسهیل دسترسی مردم به غربالگری این طرح، 38 ایستگاه ثابت و سیار در استان راه اندازی و 209 تیم سیار به مناطق مختلف اعزام شده است.
 
دکتر اعرابی تصریح کرد: به منظور رعایت عدالت در غربالگری و بیماریابی نیز از بالگرد هوایی در مناطق دور دست و صعب العبور بهره گیری شد.
 
وی با تقدیر از استقبال خوب مردم استان و اقدامات جهادی مجریان این طرح در حوزه معاونت بهداشت، از افرادی که تاکنون موفق به شرکت در این پویش نشده اند دعوت کرد با مراجعه به نزدیک ترین مرکز بهداشتی درمانی محل سکونت و انجام آزمایش رایگان فشاروقندخون، نسبت به وضعیت سلامتی خود آگاه شوند.
 
گفتنی است؛ این طرح باشعار «اگاهی زودتر مراقبت موثرتر» و با هدف تشخیص زودهنگام، جلوگیری و مراقبت از ابتلا به بیماری از 20 آبان ماه 1402 همزمان با سراسر کشور در استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد و تا پایان هفته جاری جمعه 15دیماه ادامه دارد.
تعداد بازدید:
276
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:4 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal