مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۲۵
1402/11/02
ترویج تغذیه سالم با تاکید بر کاهش مصرف نمک و افزایش لبنیات
وبدا؛ معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد و رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری از آغاز پویش ملی "اطلاع رسانی تغذیه سالم" همزمان با سراسر کشور در این استان خبر داد.

به گزارش وبدا؛ دکتر علی احمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: این پویش از یکم تا 7 بهمن‌‌ماه با شعار«انتخاب همه؛ نمک کم اما تصفیه شده یددار» و از 8 تا 15 بهمن ماه با شعار «ازکودکی تا پیری، لبنیات دوست سلامتی» اجرا می شود.

وی با بیان اینکه مصرف نمک در استان 2 برابر استاندارد جهانی است افزود: بر اساس سند بالادستی بیماری‌های غیرواگیر باید مصرف نمک در استان 30 درصد کاهش می یافت اما هم اکنون با افزایش مصرف نمک در استان مواجه هستیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 209 هزار و 244 نفر از مردم چهارمحال و بختیاری معادل 30 درصد جمعیت مبتلا به اضافه وزن، 101 هزار و 716 نفر معادل 14.5 درصد مبتلا به چاقی و 73 هزار و 148 نفر معادل 10.5 درصد جمعیت این استان دچار کم‌تحرکی هستند.

دکتر احمدی در ادامه به حذف نمکدان از سفرها و افزایش مصرف لبنیات تاکید کرد و گفت: میزان مصرف لبنیات در استان در حدود یک سوم میانگین جهانی آن است و در حال حاضر حدود 21 درصد گروه میانسالان و سالمندان استان به میزان کافی لبنیات مصرف نمیکنند.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: اصلاح سبک زندگی در سلامتی و طول عمر مهم است به طوری که می توان با مصرف غذای سالم، کاهش نمک و افزایش استفاده لبنیات از بیماری هایی همچون فشار خون بالا، کلسترول، اضافه وزن و چاقی و همچنین سکته های مغزی و قلبی و مرگ زودرس تا حد زیادی پیشگیری کرد.

در این نشست خبری دکتر مجید هاشمی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر سیاوش فاضلیان دکترای تخصصی علوم تغذیه نسبت به اموزش تغذیه سالم و اصلاح سبک زندگی و بررسی برخی باورهای غلط درخصوص مصرف مواد غذایی سالم بصورت علمی پرداختند.


تعداد بازدید:
241
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal