مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۴/۶
1403/03/06
ارتقاخدمات سلامت هدیه‎ ماندگار شهید جمهور به مردم استان چهارمحال و بختیاری
وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری عملکرد دولت سیزدهم طی 3 سال اخیر در حوزه سلامت استان را تشریح کرد.

به گزارش وبدا، دکتر محمدحسین اعرابی اظهار داشت: راه اندازی تنها بخش پیوند کبد در غرب کشور با بیش از 50 میلیارد تومان اعتبار و تجهیزات پیشرفته، و انجام 13 عمل جراحی موفق برای بیماران نیازمند عضو در بیمارستان آیت الله کاشانی شهرکرد در دولت سیزدهم محقق شد.

وی گفت: همچنین بخش لیزیک چشم بیمارستان کاشانی با پیشرفته ترین دستگاه لیزر اگزایمر به ارزش 35 میلیارد تومان و انجام اعمال جراحی با تعرفه های دولتی در دولت سیزدهم راه اندازی شد.

دکتر اعرابی از ورود بیش از یک هزار و 500 میلیارد تومان تجهیزات پزشکی به استان طی 3 سال اخیر خبر داد و اضافه کرد: خرید دستگاه سی تی آنژیوگرافی به ارزش 210 میلیارد تومان، خرید نخستین دستگاه اسپکت سیتی پیشرفته به ارزش 65 میلیارد تومان، خرید اولین دستگاه رادیوتراپی در بخش دولتی استان به ارزش 200 میلیارد تومان و افزایش دستگاه های MRI از یک به 6 عدد با 350 میلیارد تومان از جمله اقدامات صورت گرفته در دولت سیزدهم بوده است.

وی با اشاره به توسعه خدمات بهداشتی در استان گفت: راه اندازی سه شبکه بهداشت و درمان در شهرستان های نو پا خانمیرزا، فلارد و فرخشهر و افتتاح دو مرکز خدمات جامع سلامت شبانه روزی در لردگان و اردل در دولت سیزدهم موجب گسترش خدمات دهی به مردم شده است.

وی همچنین از افزایش 35 درصدی ارایه خدمات بهداشتی پزشکی دندانپزشکی و آزمایشگاهی به مردم استان و اجرای نظام ارجاع و نسخه نویسی الکترونیک در برنامه پزشکی خانواده طی 3 سال اخیر خبر داد.

دکتر اعرابی گفت: با عزم جدی در اجرای قانون جوانی جمعیت، در سال گذشته تعداد موالید استان یک درصد افزایش یافت.

دکتر اعرابی ادامه داد: برای اولین بار در سال گذشته پویش ملی سلامت برای بیش از 705 هزار نفر معادل 97 درصد جمعیت بالای 18 سال و غربالگری دیابت و فشارخون بالا انجام شد که در پیشگیری از بسیاری از بیماری ها و کاهش هزینه های درمان اثر چمشگیری به دنبال دارد.

وی افزود: به همت دولت سیزدهم اپیدمی کرونا با تزریق بیش از یک میلیون و 700 هزار دز واکسن کرونا (معادل حدود 75 درصد جمعیت استان) مهار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد درخصوص توسعه آموزش دانشگاه هم گفت: در 3 سال اخیر 11 رشته جدید تحصیلی در راستای پاسخ به نیاز جامعه راه اندازی شد.

وی افزود: پذیرش دانشجویان بین الملل، ارتقا دانشکده پرستاری بروجن به دانشکده علوم پزشکی، افزایش 20 درصدی پذیرش دانشجو در رشته های پزشکی ودندانپزشکی وپرستاری از دیگر اقدامات صورت گرفته دولت سیزدهم در توسعه اموزش این دانشگاه است.

دکتر اعرابی گفت: تکمیل و بهره برداری فاز 1 و 2 ساختمان ترنج دانشکده دندانپزشکی هر کدام مجهز به 25 یونیت دندانپزشکی، تجهیز و افتتاح ساختمان جدید دانشکده پرستاری و مامایی شهرکرد با 3400متر زیربنا، تغییر کاربری کلینیک حضرت رسول (ص) به مرکز اموزشی درمانی جراحی دندان و فک و صورت و احداث دانشکده های بهداشت و پیراپزشکی با 80درصد پیشرفت فیزیکی هم طی 3 سال اخیر محقق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان درخصوص گسترش فعالیت های حوزه تحقیقات و فناوری گفت: سال گذشته این دانشگاه در فهرست دانشگاه های برتر دنیا قرار گرفت.

وی افزود: نمایه مجله (EHSJ) در پایگاه بین المللی استنادی اسکوپوس، اجرای مگاپروژه های ناباروری و سقط جنین، سلول درمانی و صیانت از جوانی جمعیت، انجام تست های تشخیص بالینی (تالاسمی، مارکرهای سرطان خون و...) در پژوهشکده علوم پایه سلامت از جمله مهمترین اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم است.

دکتر اعرابی گفت: همچنین حمایت از طرح های فن آورانه دانشجویی تا سقف 200میلیون ریال، جذب و پذیرش 38 واحد و هسته فناور در مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه، انعقاد 28 تفاهم نامه در راستای ارتباط با صنعت و افتتاح دفتر TMC مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی راه اندازی دفتر مالکیت فکری و معنوی و تأسیس مرکز زبان دانشگاه طی 3 سال اخیر موجب پیشرفت دانشگاه شده است.

وی درخصوص اجرای طرح‌های عمرانی حوزه سلامت هم گفت: اجرای بیش از 133 پروژه عمرانی با کاربری های مختلف بهداشتی، درمانی و اداری و صرف بیش از یک هزار میلیارد تومان اعتبار درراستای بهبود و توسعه زیرساخت‌های حوزه سلامت در دولت سیزدهم صورت گرفت.

دکتر اعرابی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه غذا و دارو هم خاطرنشان کرد: صدور 270 گواهی بهداشت برای صادرات محصولات تولیدی استان به خارج از کشور، موافقت اصولی با تاسیس 63 داروخانه، صدور 86 فقره پروانه بهره برداری و 63 پروانه مسئول فنی (مراکز مواد خوراکی و آشامیدنی و فرآورده های های آرایشی و بهداشتی)و کمک به فعالیت 3 کارخانه تولید دارو و 131 داروخانه و 12 شرکت توزیع دارو در استان طی 3 سال اخیر در کارنامه دولت سیزدهم به ثبت رسیده است.
تعداد بازدید:
83
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:5 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal