مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۵/۶
1403/04/31
چهارمحال و بختیاری پیشرو در اجرای برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع وزارت بهداشت
وبدا؛ مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد طی چندماه اخیر در ارزیابی شاخص های مرتبط با اجرای برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع، جزو دانشگاه های برتر کشور قرار گرفته است.
 
به گزارش وبدا، دکتر حامد مصلحی در سفر به چهارمحال و بختیاری و پایش دوره ای برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع گفت: این برنامه بمنظور ارتقا سطح بهداشت با پیشگیریهای 5گانه، طی یک سال و نیم اخیر بصورت سراسری در شهرهای بالای 20 هزار نفر کشور به اجرا درآمده است.
 
وی افزود: هم اکنون 27 میلیون ایرانی تحت پوشش برنامه سلامت خانواده وزارت بهداشت قرار دارند که از این تعداد 400 هزار نفر در استان چهارمحال و بختیاری است.
 
دکتر مصلحی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات جناب آقای دکتر صالحی فرد معاون بهداشت و رییس مرکز بهداشت استان و همکاران ایشان افزود: در سومین دوره پایش و ارزیابی اجرای این برنامه در چهارمحال و بختیاری، این استان علاوه بر پیشرفت قابل توجه در شاخص های مختلف طی چندماه اخیر، در برنامه صیانت از جمعیت و خانواده نیز شاهد رشد و افزایش شاخص باروری کلی (TFR) بوده است.
 
وی اضافه کرد: به طوری که طی ماه های اخیر با توقف شیب کاهشی، شاخص سلامت باروری در استان چهارمحال و بختیاری 1.2 درصد افزایش یافته است.
 
 
آغاز بازنویسی برنامه سلامت روان در کشور
 
مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت در ادامه همچنین از آغاز بازنویسی برنامه سلامت روان مبتنی بر مسائل روز و نیاز جامعه در کشور خبر داد و گفت : این برنامه در مراحل پایانی ادغام قرار دارد.
 
دکتر مصلحی افزود: یکی از سیاست های وزارت بهداشت طی چندسال اخیر راه اندازی مراکز سراج به منظور خدمات دهی رایگان به افراد در معرض خطر و پرخطر با حضور روانپزشک، روان شناس و مددکار اجتماعی، برای مقابله با بیماری های روانی و ارتقا سلامت روان جامعه بوده است.
 
وی اضافه کرد: در استان چهارمحال و بختیاری اولین مرکز سراج در فارسان راه اندازی و دومین مرکز نیز در لردگان ایجاد خواهد شد.
 
گفتنی است؛ هم اکنون بیش از 150 نفر از خدمات مرکز سراج(سلامت روانی اجتماعی) فارسان در استان چهارمحال و بختیاری بهره مند هستند.
تعداد بازدید:
305
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:4 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal