مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۸/۷
1403/08/06
کودکان زیر 5سال پرخطرترین گروه سنی در بروز مسمومیت‌ها
وبدا، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: بسیاری از مسمومیتها در منازل رخ می دهد و کودکان زیر 5 سال آسیب پذیرترین افراد در این مسمومیتها هستند.

به گزارش وبدا، دکتر محمدی با گرامیداشت "هفته پیشگیری از مسمومیت‌ها" گفت: هدف از برگزاری این هفته، ارائه آموزش روشهای پیشگیری و به دنبال آن کاهش مرگ و میر ناشی از مسمومیت ها در جامعه است.

دکتر محمدی افزود: افراد همواره در معرض انواع مسمومیتها مانند مسمومیت ناشی از مصرف نادرست داروها، گزیدگی جانوران سمی، مسمومیت با مواد غذایی، قارچ‌ها و گیاهان سمی، سوء مصرف مواد مخدر، محرک و الکل، مسمومیت با سموم دفع آفات و مواد شیمیایی قرار دارند که با ارائه آموزش های صحیح می توان از بروز بسیاری از آنها جلوگیری کرد.

دکتر محمدی ادامه داد: از ابتدای سال گذشته تاکنون موارد متعددی از مسمومیتها در استان رخ داده که بیشترین آمار مسمومیت ها در استان، ناشی از گزیدگی حیوانات سمی و بعد از آن مسمومیت ناشی از استفاده نادرست داروها و همچنین مواد اعتیاد آور بویژه متادون بوده است.
وی با بیان اینکه بسیاری از مسمومیتها در منازل رخ می دهد و کودکان زیر 5 سال آسیب پذیرترین افراد این مسمومیتها هستند یاد آور شد: مسمومیت ناشی از سوء مصرف اتفاقی و یا عمدی داروها و همچنین مسمومیت با شوینده ها و پاک کننده های شیمیایی از علل شایع بروز مسمومیت در منازل است و خانواده ها باید در خصوص نحوه صحیح نگهداری و مصرف داروها و مواد شوینده آگاهی لازم را داشته باشند.
گفتنی است: امسال هفته پیشگیری از مسمومیت‌ها از یکم تا هفتم آبان ماه با شعار "سلامتی را با افزایش آگاهی و اقدام پیشگیرانه از مسمومیت‌ها محافظت کنیم" گرامی داشته می شود.
تعداد بازدید:
53
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal