مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۷
1399/07/23
برگزاری نشست مجازی پایش و رصد طرح تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی کلان منطقه 7
وبدا؛ نشست مجازی پایش و رصد طرح تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی کلان منطقه 7 با حضور مقامات ارشد معاونت آموزش وزارت و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کلان منطقه 7 برگزار شد.
به گزارش وبدا؛ نشست مجازی پایش و رصد طرح تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی کلان منطقه 7 با حضور دکتر حقدوست معاون آموزش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مدیران ارشد این معاونت، رؤسا و معاونان دانشگاه‌های علوم پزشکی و مسؤولان بسته‌های کلان منطقه 7 کشور تشکیل شد.
در این نشست که به صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد رئیس و معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد به بیان چالش‌های پیاده‌سازی بسته‌های طرح تحول و نوآوری در آموزش پرداختند.
همچنین دکتر میرزایی مأموریت ویژه دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد را تشریح کرد، دکتر شهرام طهماسبیان سرپرست معاونت فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه درخصوص بسته آموزش مجازی و دکتر دانش درخصوص بسته ارتقاء نظام ارزیابی آزمون‌ها مطالبی را بیان کردند.
دکتر اکبر سلیمانی در ابتدای نشست مجازی پایش و رصد طرح تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی کلان منطقه 7، گفت: بسته‌هایی مانند اعتباربخشی، ارتقا نظام ارزیابی آزمون‌ها و آموزش مجازی با توجه به ماهیت بسته‌ها و مشخص بودن نقشه راه بسته‌ها در دانشگاه کاربردی‌تر بوده و می‌تواند سبب ایجاد رقابتی سالم بین دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور برای کسب بودجه بیشتر شود و این امر می‌تواند کیفیت و کمیت خدمات آموزشی را افزایش دهد.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: درخصوص بسته‌هایی مانند آینده نگاری، مرجعیت علمی و بسته نسل سوم به نظر می‌رسد چهارچوب اجرایی واضح و روشنی ندارد و حتی هنوز مفاهیم اولیه مربوط به بسته مبهم است و نیاز به مفهوم سازی و روشن کردن مفاهیم و چهارچوب اجرایی احساس می‌شود که شاید معرفی دانشگاه‌هایی که در این زمینه کار کردند و نتایج سودمندی داشته‌اند و برگزاری کارگاه‌های آموزشی مجازی در سطح گسترده و ملی راهکاری برای نهادینه سازی این بسته‌ها است.
وی عنوان کرد: یکی دیگر از چالش‌ها در اجرای این برنامه بحث ثبات مدیریت است و به نظر می‌رسد جهت نهادینه سازی بسته‌ها با توجه به تغییرات مدیریتی در سطح ملی و دانشگاهی و تاثیر این تغییرات بر استمرار سیاست‌ها و فعالیت‌ها مربوط به تحول به نظر می‌رسد که در نظر گرفتن ساختار سازمانی تعریف شده برای هر بسته می‌تواند راهگشا باشد.
دکتر سلیمانی خاطرنشان کرد: میزان اعتبار (بودجه) قابل قبول که بتوان پاسخگوی برنامه عملیاتی تحول باشد در نظر گرفته شده و این مسئله باعث کند شدن در پیاده سازی بسته‌ها شده است.
تعداد بازدید:
655
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:2 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal