مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۷
1399/11/10
کرونا باز هم از غفلت مردم سوء استفاده کرد و جان دو نفر را گرفت
وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در 24 ساعت گذشته کرونا باز هم از غفلت مردم سوء استفاده کرد و باعث فوت دو نفر در استان چهارمحال و بختیاری شد.

به گزارش وبدا؛ دکترمجید شیرانی در تشریح آمار جدید بیماری کرونا در استان چهارمحال و بختیاری در نهمین روز از بهمن ماه سال 1399 اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته 190 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد 37 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده اند.
وی افزود: طی 24 ساعت گذشته علاوه بر موارد سرپایی، تست 6 مراجعه کننده بیمارستانی با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید_19 که در مراکز درمانی بستری شده بودند مثبت قطعی اعلام شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: هم اکنون 80 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 52 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
وی با ابراز تاسف خاطرنشان کرد: طی 24 ساعت گذشته دو مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید_19 در استان گزارش شد و مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری به 746 نفر رسید.
وی گفت: هم اکنون 13 بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.
دکتر شیرانی با تاکید بر رعایت جدی بهداشت از سوی مردم و مسئولین به منظور جلوگیری از بروز پیک چهارم بیماری کرونا اظهارداشت: روند شیوع بیماری کرونا در استان چهارمحال و بختیاری کماکان از ثبات نسبی برخوردار است.
وی یاداور شد: طی سه روز گذشته، مراجعه بیماران با علایم بالینی مشکوک به کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی استان افزایش اندکی یافته که خوشبختانه منجر به افزایش موارد بستری نشده است.
دکتر شیرانی ادامه داد: بر اساس اطلاعات اپیدمیولوژیک ، چنانچه موارد بهداشتی با شدت و وسواس از سوی مردم و مسئولین رعایت نشود پیک چهارم بیماری در اسفند ماه رخ می دهد که ارتفاع و شدت آن وابسته به رفتار اجتماعی مردم خواهد بود.
تعداد بازدید:
221
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal