مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۷
1399/12/03
سامانه 190 پاسخگوی سئوالات دارویی مردم
وبدا؛ مدیر اداره نظارت بر دارو و مواد مخدر معاونت غذا و دارو شهرکرد گفت: سامانه 190 مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم معاونت غذا و دارو در ساعات اداری پاسخگوی عموم مردم در خصوص سئوالات دارویی و مسمومیت ها است.
به گزارش وبدا به نقل از رابط عمومی معاونت غذا و دارو؛ دکتر حمیده رضوی افزود: این مرکز از ساعت 8 صبح الی 13 پاسخگوی شهروندان در زمینه تهیه داروهای کمیاب، موارد مصرف دارو، مقدار مصرف دارو، عوارض ناخواسته داروها، تداخلهای دارویی، مصرف داروها در بارداری و شیردهی، موارد احتیاط و یا منع مصرف دارو، اقدامات پیشگیرانه در مسمومیتها و ... است.
وی، از شهروندان خواست تا نیازها و کمبودهای دارویی خود را به سامانه 190 اعلام کنند.
دکتر رضوی ادامه داد: گاهی تجویز داروهای خارج از فهرست رسمی دارویی کشور باعث سرگردانی بیماران در تهیه آن نوع داروها و همچنین بروز کمبودهای غیر واقعی در بازار داروئی می‌شود.
وی تصریح کرد: متاسفانه به دلیل تحریم های ظالمانه علیه کشورمان واردات برخی دارو ها با مشکلاتی مواجه شده که خوشبختانه با تدابیر به موقع و هوشمندانه سازمان غذا و دارو غالب داروهای کمیاب و مواد اولیه ضروری به مقدار مورد نیاز بیماران نیازمند این گونه داروها تامین شده است.
وی در پایان گفت: هم اکنون با ایجاد هماهنگی مطلوب بین معاونت، داروخانه ها و شرکت های پخش، کمبود های دارویی سریعا پیگیری و داروهای کمیاب مورد نیاز مردم در اسرع وقت (غالباً در کمتر از یک روز) تامین می گردد.
تعداد بازدید:
209
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal