مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۱۵
1400/02/18
پیام تبریک رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد به مناسبت گرامیداشت روز اسناد و مدارک پزشکی

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با صدور پیامی، 17 اردیبهشت‌ماه، روز اسناد و مدارک پزشکی را تبریک گفت.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی در این پیام اظهار داشت: فناوری اطلاعات سلامت یکی از با ارزشترین اهرم‌های برنامه ریزی و تصمیم گیری های مدیریتی در رده های اقتصادی، بهداشتی، آموزشی و پژوهشی می باشد، از این رو درک اهمیت والای آن به مثابه توسعه تفکر و بینش اطلاعاتی است.

وی افزود: در سازمان‌های مراقبت سلامت مثل بیمارستان یکی از منابع اصلی اطلاعات مراقبت سلامت، پرونده پزشکی بیمار است و به عنوان مهمترین و غنی ترین منبع اطلاعاتی مطرح است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد خاطرنشان کرد: پرونده پزشکی بیمار مهم ترین ابزار ذخیره و بازیابی اطلاعات و آنالیز مراقبت های بهداشتی و درمانی است و بیانگر کلیه اطلاعات مربوط به تاریخچه بهداشتی بیمار، بیماری ها، مخاطرات بهداشتی، تشخیص ها، آزمایشات، معاینات، روش های درمانی، سیر بیماری، پاسخ بیمار به درمان، پیگیری و ... می باشد.
دکتر شیرانی اضافه کرد: مدارک پزشکی (Medical Record) عبارت از اوراق و مدارکی است به ضرورت خدمات پزشکی و پیراپزشکی داده شده به بیمار در یک مرکز بهداشتی و درمانی تهیه و برای مقاصد مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.
وی در پایان 17 اردیبهشت ماه "روز اسناد و مدارک مدارک پزشکی" را بر امانتداران عرصه سلامت و فناوری اطلاعات سلامت بویژه پرسنل سخت کوش واحد مدارک پزشکی بیمارستان های استان چهارمحال و بختیاری تبریک گفت و از خداوند متعال برای این عزیزان آرزوی سلامتی و صحت نمود.
تعداد بازدید:
309
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:2
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal