مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۵/۶
1400/04/12
مبارزه قاچاق کالاهای سلامت محور از اهمیت مضاعفی برخوردار است

وبدا؛ معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، در پیامی فرا رسیدن دوازدهم تیرماه سالرزو صدور فرمان تاریخی مقام معظم رهبری(مد ظله لعالی) مبنی بر تشکیل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را گرامی داشت.
به گزارش وبدا؛ دکتر رضا محمدی افزود: پس از صدور فرمان تاریخی مقام معظم رهبری در دوازدهم تیرماه 1381 مبنی بر تشکیل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مبارزه با این پدیده شوم شتاب بیشتری به خود گرفت و اقدامات منسجم و موثری در دستگاه های مختلف برنامه ریزی و اجرا شد.
وی تصریح کرد: در اطاعت از فرامین و رهنمودهای ارزشمند مقام معظم رهبری و همسو با سایر ارگانها، دانشگاه های علوم پزشکی نقش بسیار مؤثری در پیشگیری و مبارزه با قاچاق اقلام سلامت محور ایفا نموده اند.
وی، ضمن اشاره به آثار مخرب ناشی از قاچاق کالا برای کشور از جمله ایجاد اختلال در نظام اقتصادی، کاهش اشتغال و رشد بیکاری، آسیب به توان تولید داخلی و به خطر افتادن سلامت شهروندان گفت، در سالهای اخیر قاچاق کالا آسیب های جدی به پیکره اقتصاد کشور وارد نموده و بسیاری از تولید کنندگان داخلی را با مشکلات اساسی دست به گریبان کرده است.
دکتر محمدی تصریح کرد: مبارزه قاچاق کالاهای سلامت محور مانند داروها، تجهیزات پزشکی، مواد غذایی، مکمل ها و لوازم آرایشی و بهداشتی، به دلیل به خطر انداختن سلامت مردم از اهمیت مضاعفی برخوردار است چرا که اساسا مبداء تولید این فرآورده های قاچاق مشخص نیست و به تبع آن نظارتی بر روند تولید و ترکیبات استفاده شده در این محصولات وجود نخواهد داشت.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در پایان، عوارضی نظیر آلرژی و حساسیت، سوزش در محل مصرف، کهیر، کچلی، آکنه، عفونت و حتی کوری، صدمات کبدی و گاهاً سرطان ها را از آسیب های ناشی از مصرف اینگونه فرآورده های قاچاق و غیر بهداشتی برشمرد.
تعداد بازدید:
514
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:9
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal