مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۷
1400/05/01
روند ابتلا به بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری همچنان افزایشی است

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: روند ابتلا به بیماری کرونا در استان چهارمحال و بختیاری همچنان افزایشی، نگران‌کننده و هشدارآمیز است.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی در گفتگو با رسانه ملی با اعلام این خبر گفت: هم اکنون تعداد بیماران در بخش‌هایی سرپایی و بستری رو به افزایش است و عمده نگرانی، ظرفیت های محدود بیمارستانی برای بیماران کرونا است.
وی با بیان اینکه هم اکنون بیمارستان های استان با حداکثر ظرفیت در حال ارائه خدمات هستند افزود: در همه شهرستانها روند بیماری افزایشی و سرعت روبه رشد بیماری وجود دارد.
دکتر شیرانی ادامه داد: بیشتر گرفتاری ها خوشه ای و تجمعی است و یکی از عمده مشکلاتی که باعث افزایش آبشاری بیماری شده است عدم احتیاط کسانی است که علائم اولیه دارند و به علت اینکه احتیاط لازم و قرنطینه اولیه را انجام نمی‌دهند باعث ابتلای اطرافیان و خانواده می‌شوند.
دکتر شیرانی ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در تشریح آمار جدید بیماری کرونا در استان در سی و یکمین روز از تیرماه سال 1400 عنوان کرد: طی 24 ساعت گذشته 523 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد 107 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.
دکتر شیرانی اضافه کرد: طی 24 ساعت گذشته نتیجه تست 171 نفر از مراجعه کنندگان در بخش سرپایی و 33 نفر از بستری شدگان مشکوک به کووید_19 در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد.
وی یادآور شد: هم اکنون 339 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 266 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
دکتر شیرانی افزود: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته 4 مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید_19 در استان گزارش شد و مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری 1183 نفر است.
وی ادامه داد: هم اکنون 42 بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.
دکتر شیرانی خاطرنشان کرد: هم اکنون شهرستان های شهرکرد، فارسان و بروجن در لیست شهرستان های با وضعیت قرمز به لحاظ شیوع بیماری کرونا قرار گرفته دارند.
به گفته وی؛ شهرستان های کیار، سامان، اردل و لردگان در وضعیت نارنجی و شهرستان های بن، کوهرنگ و خانمیرزا در وضعیت زرد قرار گرفته اند.
تعداد بازدید:
220
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal