مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۱۴
1400/05/09
پنج شهرستان چهارمحال و بختیاری به رنگ قرمز کرونایی درآمد

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در چهارمحال و بختیاری به لحاظ رنگبندی کرونایی پنج شهرستان شامل اردل، کیار، بروجن، فارسان و شهرکرد قرمز و بقیه شهرستانها به رنگ نارنجی هستند.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی در گفتگو با رسانه ملی اظهار داشت: هم اکنون ظرفیت بیمارستانهای شهرستان‌های بروجن و شهرکرد تقریبا تکمیل شده است و همه بخش‌های مراکز درمانی با ظرفیت اضافی در حال فعالیت هستند.
وی در حال حاضر ویروس از نوع دلتا و گسترش عفونت بسیار بالاست افزود: افزایش شیوع بیماری در این پیک، به علت سهل انگاری وعدم رعایت موازین بهداشتی است.
دکتر شیرانی ادامه داد: همچنین در این موج از شیوع ویروس، امکان ایجاد محدودیت ها و ممنوعیت کم است.
وی اضافه کرد: در این پیک بیماری، اغلب نوجوانان، جوانان و کودکان گرفتار می‌شوند که ایزوله کردن این قشر به ویژه کودکان با سختی همراه است، همچنین پرسنل بهداشت و درمان خسته و فرسوده می باشد و بر این اساس به لحاظ شیوع بیماری شرایط سخت تری پیش‌بینی می‌شود.
دکتر شیرانی تصریح کرد: هم اینک تنها راه فقط و فقط خود مراقبتی است و افراد جامعه باید با مراقبت و مواظبت از خود به کاهش این بیماری کمک کنند.
وی با بیان اینکه ایمنی پس از دو نوبت تزریق واکسن و بعد از دو هفته ایجاد می شود گفت: در موج پنجم شیوع بیماری با توجه به افزایش بیماران، شاهد کاهش تلفات و مرگ و میر نسبت به موج های قبلی هستیم که نشان از تاثیر واکسیناسیون عمومی است.
دکتر شیرانی یادآور شد: با انجام واکسیناسیون گسترده مردم علیه بیماری کرونا پیش بینی می‌شود پس از گذر از این موج، شاهد وجود بیمار بدحال و یا مرگ و میر ناشی از این بیماری در استان و کشور نباشیم.
دکتر شیرانی در ادامه با تشریح آمار جدید بیماری کرونا در استان در هشتمین روز از مردادماه سال 1400 افزود: طی 24 ساعت گذشته 635 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد 150 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.
وی ادامه داد: طی 24 ساعت گذشته نتیجه تست 211 نفر از مراجعه کنندگان در بخش سرپایی و 53 نفر از بستری شدگان مشکوک به کووید_19 در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد.
دکتر شیرانی گفت: هم اکنون 467 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 380 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته یک مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید_19 در استان گزارش شد و مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری 1201 نفر است.
به گفته رییس داشگاه علوم پزشکی شهرکرد؛ هم اکنون 37 بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.
تعداد بازدید:
248
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal