مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۶
1400/07/03
افراد بالای 15 سال برای تزریق واکسن کرونا به پایگاههای واکسیناسیون مراجعه کنند

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون شرایط برای واکسینه کردن افراد بالای 15 سال علیه بیماری منحوس کرونا در کل استان چهارمحال و بختیاری فراهم شده است.
به گزارش وبدا، دکتر مجید شیرانی در گفتگو با رسانه ملی در تشریح این خبر اعلام کرد: افراد بالای 15 سال واجد شرایط می‌توانند بدون محدودیت در کل استان و حتی روستاها و شهرهای با جمعیت زیر 20 هزار نفر نیز با مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی و پایگاه های تجمیعی برای تزریق واکسن اقدام کنند.
وی افزود: تنها در شهرستان شهرکرد مرکز استان مردم ابتدا با ثبت نام در سامانه نوبت دهی به پایگاههای واکسیناسیون مراجعه نمایند.
دکتر شیرانی تاکید کرد: افراد تا حداکثر 15 روز آینده برای دریافت دز نوبت اول واکسن اقدام کنند چرا که به علت واکسیناسیون انبوه دانش آموزان و فرارسیدن تزریق دز نوبت دوم پیش‌بینی می‌شود با تراکم جمعیت در پایگاه ها و یا کمبود واکسن در استان مواجه شویم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در ادامه در تشریح آمار جدید بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری در اولین روز از مهرماه سال 1400 اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته 897 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد 104 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.
وی افزود: طی 24 ساعت گذشته نتیجه تست 209 نفر از مراجعه کنندگان در بخش سرپایی و 36 نفر از بستری شدگان مشکوک به کووید_19 در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد.
دکتر شیرانی اضافه کرد: هم اکنون 370 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 303 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
وی یادآور شد: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته 6 مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید_19 در استان گزارش شد و مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری 1537 نفر است.
به گفته دکتر شیرانی: هم اکنون 49 بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.
شایان ذکر است: در حال حاضر شهرستان‌های کوهرنگ و خانمیرزا به لحاظ شیوع بیماری کرونا در وضعیت زرد و وضعیت سایر شهرستان های استان نارنجی است.
تعداد بازدید:
151
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal