مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۳۱
1400/09/26
فعالیت 9 پایگاه مشاوره در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد


وبدا؛ رئیس اداره مشاوره و سلامت روان معاونت فرهنگی و اموردانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از فعالیت 9 پایگاه مشاوره در سطح این دانشگاه خبر داد.
به گزارش وبدا، فرزاد رحیمی در دومین نشست شورای بهداشت روان دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به فعالیت 9 پایگاه مشاوره اظهار داشت: از این تعداد 3 پایگاه در دانشکده‌ها، 5 پایگاه در خوابگاه‌های دانشجویی و پایگاه اداره مشاوره مستقر در معاونت دانشجویی و امور فرهنگی واقع در مجتمع آموزشی رحمتیه فعال است.
وی افزود: از ابتدای سال تحصیلی جدید (مهر ماه 1400) تاکنون 210 مورد مشاوره به صورت حضوری و مجازی و از طریق سامانه تلفنی صدای مشاور انجام شده است.
رحیمی اضافه کرد: از این تعداد 76 مورد مشاوره در خصوص مداخله در افت تحصیلی دانشجویان بوده است.
وی تشکیل گروه های همتا یار و برگزاری کارگاه‌ها و وبینارهای آموزشی را از جمله فعالیت‌های صورت گرفته عنوان کرد.
رئیس اداره مشاوره و سلامت روان معاونت فرهنگی و اموردانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: هم اینک افزایش افکار خود آسیب رسان، افزایش وابستگی به فضای مجازی و گرایشات غیر درسی در فضای مجازی به عنوان تهدیدات بین دانشجویان مطرح است.
وی تصریح کرد: اختصاص فضای مناسب در سطح شهر و نزدیک بیمارستان ها برای ارائه خدمات مشاوره ای، غربالگری دانشجویان جدیدالورود و دانشجویان پزشکی سال‌های بالاتر از جمله اقدامات پیشنهادی برای کنترل و کاهش چالش های دانشجویی است.

*پرداخت 519 فقره وام ضروری به دانشجویان علوم پزشکی شهرکرد
مدیر دانشجویی معاونت فرهنگی و اموردانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از پرداخت 519 فقره وام ضروری به دانشجویان این دانشگاه طی سال تحصیلی جاری خبر داد.
مهندس عنایت الله سمیع اعلام کرد: امسال 10 نمونه وام از جمله وام ضروری عادی، وام ضروری دو برابر و وام ضروری دستیاری، وام ودیعه مسکن مقاطع عادی و تکمیلی، وام شهریه و وام تحصیلی از سوی صندوق رفاه، برای دانشجویان اعلام اعتبار شده است.
وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری وام ضروری و وام تحصیلی به دانشجویان متقاضی پرداخت شده است اظهار داشت: از 879 مورد درخواست دانشجویی برای دریافت وام تحصیلی، به 834 نفر با اعتبار 14 میلیارد و 571 میلیون ریال وام تحصیلی پرداخت گردید.
وی افزود:‌ در این مدت وام ضروری نیز به 519 دانشجوی متقاضی با اعتبار 7 میلیارد و 875 میلیون ریال پرداخت شده است.
مهندس سمیع با اشاره به اینکه وام ها جوابگوی درخواست های دانشجویی نیست و نامه ها به صورت مکتوب به صندوق رفاه وزارت بهداشت ارجاع داده شده است گفت: همچنین امسال وام ازدواج تا سقف 100 میلیون ریال برای هر متقاضی اضافه شده است و تاکنون 20 دانشجو برای دریافت این وام درخواست داده که با تامین اعتبار پرداخت خواهد شد.

*تکمیل ظرفیت خوابگاه های دانشجویی
مدیر دانشجویی معاونت فرهنگی و اموردانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در ادامه گفت: ‌هم اکنون ظرفیت تمام خوابگاه های دانشجویی تکمیل شده و 1032 دانشجو شامل 585 دختر و 447 پسر با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در خوابگاه های دانشجویی اسکان داده شده است.
مهندس سمیع ادامه داد: در ترم تحصیلی جاری یک هزار و 431 دانشجو غیربومی و یک هزار و 286 نفر دانشجوی بومی، جمعاً دو هزار و 717 نفر در دانشگاه شاغل به تحصیل هستند.
وی افزود: پیش بینی شده در ترم تحصیلی آینده تعداد دانشجویان شاغل در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد به دو هزار و 835 نفر افزایش یابد.
تعداد بازدید:
186
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal