مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۱۰
1400/11/14
سرعت بالای انتشار امیکرون وضعیت رنگبندی ها را روزانه تغییر می دهد

وبدا؛ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به سرعت انتشار بالای سویه امیکرون، وضعیت رنگ بندی شهرستان ها روزانه تغییر می یابد و در حال حاضر تنها وضعیت شهرستان های اردل، بن و کوهرنگ زرد و وضعیت سایر شهرستان ها به لحاظ میزان شیوع بیماری کرونا، نارنجی است.
به گزارش وبدا؛ دکتر فریدون رحمانی در دوازدهمین روز از بهمن ماه 1400، در گفت و گوی بخش خبر 20 صداوسیمای مرکز صداوسیمای استان اظهار داشت: از ویژگی های سویه امیکرون بروز علایمی شبیه آنفلوآنزا یا سرماخوردگی شدید است و فرد در ابتدا دچار گلو درد و برخی مواقع همراه با خارش گلو است که این ویژگی منحصر به سویه امیکرون است.
وی، احساس بدن درد، تعریق، تب و لرز و سردرد و معمولا پس از یکی دو روز آبریزش بینی و گرفتگی صدا را از دیگر علایم غالب سویه امیکرون بر شمرد و افزود: کسانی که هر 3دز واکسن را تزریق کرده اند علایم کمتر و کوتاه مدت طی می شوند اما کسانی که واکسیناسیون تکمیل نکرده اند علایم رو به شکل جدی تری طی می کنند.
دکتر رحمانی ادامه داد: 3روش اصلی پیشگیری از سایر سویه های کرونا شامل شست و شوی دست ها، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و بویژه تزریق 3 دز واکسن کووید 19 در پیشگیری و بروز علایم خفیف تر این بیماری موثر است.
وی در ادامه از مردم خواست، نکات بهداشتی را رعایت نمایند.
دکتر رحمانی افزود: آنچه تاکنون مشاهده شده است درگیری کمتر قسمت های تحتانی ریه است اما اصلا قابل اطمینان و قضاوت نیست و باید صبر کرد ببینیم هفته های آتی به چه شکل خواهد بود.
وی با بیان اینکه، سرعت انتشار سویه امیکرون بسیار زیاد است و در صورت ابتلای یک نفر از اعضای خانواده سایر اعضا ظرف یک هفته مبتلا می شوند افزود: چون افراد زیادی مبتلا می شوند افراد مسن و دارای بیماری های زمینه ای ممکن است نیازمند مراجعه به مراکز درمانی و بستری پیدا کنند و بد حال شوند لذا توصیه اصلی ما بر رعایت پروتکل های بهداشتی برای ابتلای کمتر به این بیماری است.
تعداد بازدید:
259
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:2 تعداد کل امتیازها:6
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal