مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۶
1400/12/22
بایدها و نبایدهای مصرف آجیل در ایام نوروز
وبدا؛ معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: آجیل‌ها دارای خواص متعدد و مواد بسیار مفیدی برای سلامتی هستند، ولی افراط در مصرف آنها خصوصاً در افراد مبتلا به دیابت و بیماری های قلبی عروقی می تواند خطر ساز باشد.
به گزارش وبدا؛ دکتر رضا محمدی افزود: از سنت های رایج در ایام نوروز در بین ایرانیان، پذیرایی از میهمانان با انواع آجیل و شیرینیجات است. وی ادامه داد، با وجود اینکه آجیل ها منابعی سرشار از پروتئین، فیبر، اسید های چرب ضروری و املاحی چون روی، آهن، کلسیم، منیزیوم و چربی هستند ولی مصرف بی اندازه آنها می تواند برای سلامتی جدا خطر ساز باشد. دکتر محمدی خاطر نشان کرد: علاوه بر چربی زیاد موجود در انواع آجیل ها، به دلیل استفاده از نمک زیاد هنگام فراوری، مصرف آنها در افراد مبتلا به پرفشاری خون و بیماری های قلبی و عروقی و کلیوی به هیچ عنوان توصیه نمی شود.
وی با اشاره به اینکه سرانه مصرف قند و نمک و روغن در بین ایرانیان دو تا سه برابر نرم جهانی است توصیه کرد: شهروندان از مصرف مواد غذایی حاوی نمک، قند و چربی زیاد به ویژه در ایام نوروز اکیداً خودداری کنند.
دکتر محمدی در پایان یاد آور شد، آجیل ها و تنقلات از مراکز معتبر و بصورت بسته بندی شده خریداری شوند ضمن اینکه مصرف آجیل های کهنه و مخلوط می تواند خطر مسمومیت خصوصاً با توکسینهای قارچی را به همراه داشته باشد.
تعداد بازدید:
225
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:4 تعداد کل امتیازها:4
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal