مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۳۱
1401/01/16
از مصرف زیاد زولبیا و بامیه که حاوی مقادیر زیاد مواد قندی ، چربی اجتناب کنید

وبدا؛ کارشناس مسئول تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، در خصوص تغذیه در ماه مبارک رمضان و پیشگیری از بیماری کووید 19 توصیه کرد: از مصرف زیاد زولبیا و بامیه که حاوی مقادیر زیاد مواد قندی ، چربی و اسیدهای چرب اشباع و ترانس است و موجب چاقی ، دیابت و اختلالات چربی خون و تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود خودداری شود.
به گزارش وبدا؛ بهمن فروزنده افزود: گرسنگی می تواند در صورت عدم رعایت اصول صحیح تغذیه در وعده سحر و افطار و یا حذف وعده سحر ، موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن شده و احتمال ابتلا به کووید 19 را افزایش دهد.
وی اضافه کرد: می توان با رعایت اصول صحیح تغذیه و مصرف منابع غذایی حاوی ویتامین A,D,E,C و همچنین منابع غذایی حاوی آهن، روی و سلنیم (انواع سبزی و میوه)عملکرد سیسم ایمنی را بهبود بخشید.
وی با بیان اینکه، مصرف مواد غذایی خیلی شیرین ،خیلی شور، سرخ کرده و چرب ،چای پررنگ و قهوه در وعده سحر توصیه نمی شود افزود: استفاده از آب گرم ، چای کمرنگ ، شیر گرم همراه با 2 تا3 عدد خرما یا عسل و همچنین غذاهای سبک مثل فرنی، شیربرنج، نان و پنیر و سبزی در وعده افطار توصیه می شود.
این کارشناس مسئول تغذیه یادآور شد، وعده شام سبک که حدود 1ساعت بعد از افطار است ، باید کم چرب و کم نمک بوده و شامل انواع گوشت، حبوبات، پلو و خورش ، کوکو ها، کتلت کم روغن، نان های سبوس دار همراه با سبزی ، ماست باشد.
فروزنده در پایان با بیان اینکه، مصرف آب و سایر مایعات ، دم نوش ها ، آب سبزی ها ، خاکشیر ، تخم شربتی در فاصله افطار تا سحر بدن را از کم آبی در طول روزه داری حفظ می کند، مصرف8- 12 لیوان مایعات را به روزه داران توصیه نمود.
تعداد بازدید:
304
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:4 تعداد کل امتیازها:3
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal