مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۳۱
1401/03/11
افزایش برگزاری رویداد‌های علمی با موضوع تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین


وبدا؛ سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری از افزایش برگزاری رویداد‌های علمی تحت عنوان "ایده شو" با موضوع تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین خبر داد.
به گزارش وبدا، دکتر ارسلان خالدی فر در آیین اختتامیه و داوری سومین رویداد “ایده شو” دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: شعار سال تحت عنوان "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین" چراغ راه و برنامه اصلی برای برون رفت جامعه از مشکلات فعلی است، از این رو با هدف ارتقای علم و دانش در بین دانشجویان و تحقق شعار سال، برگزاری رویداد‌های علمی تحت عنوان "ایده شو" افزایش می‌یابد.
وی افزود: هم اکنون مراکز آموزشی کشور به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم در حرکت هستند.
دکتر خالدی فر خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های نسل اول آموزش محور بوده بطوری که تنها با انتقال دانش (عمدتاً به‌صورت ترجمه منابع درسی) با هدف تربیت متخصص در رشته‌های خاص فعالیت می‌کردند.
وی ادامه داد: دانشگاه‌های نسل دوم علاوه بر آموزش محور، پژوهش محور و تحقیقاتی هستند که با هدف تربیت متخصص و دانشمند فعالیت می‌کنند، و دانشگاه‌های نسل سوم نیز علاوه بر موارد آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی به کارآفرینی و تولید ثروت می‌پردازند.
دکتر خالدی فر تصریح کرد: بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته دانشگاه نسل چهارم راهبری جامعه و آینده سازی را بر عهده دارند و دانشگاه‌های نسل پنجم نیز تمدن ساز و انسان ساز خواهد بود.
وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد باید در میان دانشگاه‌های نسل سوم و بالاتر پیشرو باشد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: صاحبان علم و اندیشه باید مطالعات را بر پایه تحقیقات در راستای رفع نیاز مردم، تولید محصول، تجاری سازی، و در نهایت صادرات محصولات سلامت محورپیش ببرند.
وی افزود:در رویداد‌های علمی ایده شو، ایده‌ها باید بر اساس نیاز جامعه، محصول محور در جهت حل مشکلات و رفع نیاز‌ها در بخش‌های مختلف صنعت، بهداشت و درمان و ... همراه با ایجاد اشتغال، تولید و درآمدزایی ارایه گردد.
دکتر خالدی فر اضافه کرد: در راستای حمایت از ایده‌های اساتید و دانشجویان، مشارکت دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد با شرکت‌های دانش بنیان افزایش خواهد یافت.
وی باا اشاره به اینکه آیین نامه‌ها در حال بازنگری است گفت: آیین نامه ارتقا رتبه اساتید با تغییر و تحول از مقاله محور به روش‌های دیگر سوق می‌یابد، به طوری که ارزیابی یک استاد بر اساس تعداد طرح‌های نوآورانه، مسئله محور، در راستای حل مشکلات جامعه، افزایش تولید و اشتغال انجام خواهد شد.
تعداد بازدید:
230
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:5 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal