مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۳۱
1401/03/17
آمار مراجعین مشکوک و مبتلای به کرونا مراکز درمانی چهارمحال و بختیاری تک رقمی شد

وبدا؛ سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به کاهش چشم گیر حجم مراجعین مشکوک و مبتلا به بیماری کووید 19 به مراکز درمانی استان گفت: در شبانه روز گذشته تنها 9 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته اند.
به گزارش وبدا؛ دکتر ارسلان خالدی فر در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در شانزدهمین روز از خردادماه 1401 اظهار داشت: از مجموع مراجعین به مراکز درمانی استان، 4 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.
وی تصریح کرد: طی 24 ساعت گذشته نتیجه تست یک نفر از مراجعه کنندگان در بخش سرپایی مثبت قطعی و از بستری شدگان مشکوک به کووید_19 در مراکز بیمارستانی استان، خوشبختانه نتیجه تست هیچ یک مثبت قطعی اعلام نشد.
به گفته وی، هم اکنون 8 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 4 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
دکتر خالدی فر تصریح کرد: خوشبختانه طی 24 ساعت گذشته هیچ مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید_19 در استان گزارش نشد و مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری همان 1849 نفر می‌باشد.
وی اضافه کرد: هم اکنون یک بیماری با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در ادامه از انجام 296 هزار و 635 مورد تست PCR از ابتدای شیوع این بیماری تا کنون در استان خبر داد و افزود: از این تعداد نتیجه 98 هزار و 464 مورد مثبت قطی اعلام شده است.
وی همچنین تعداد کل ‌نمونه‌هایPCR و ‌ Rapid گرفته‌ شده طی این مدت را 395 هزار و 796 مورد اعلام و افزود: از این تعداد نتیجه 118 هزار و 762 نمونه مثبت قطعی اعلام شده است.
دکتر خالدی فر در پایان خاطر نشان کرد: هم اکنون به لحاظ شیوع بیماری کرونا، شهرستان های بن، بروجن، فارسان، شهرکرد، کیار، اردل، سامان، خانمیرزا و کوهرنگ در وضعیت زرد و شهرستان لردگان در وضعیت آبی هستند.
تعداد بازدید:
256
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:5 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal