مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۸
1401/04/12
رعایت بهداشت فردی مهمترین راه پیشگیری از بیماری های اسهالی

وبدا؛ سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: رعایت بهداشت فردی و شست و شوی دست ها با آب و صابون بویژه بعد از دستشویی و قبل ازغذا خوردن یکی از مهمترین راه های پیشگیری از ابتلا به بیماری های اسهالی است.

به گزارش وبدا؛ دکتر احمدی در گفتگوی زنده تلویزیونی بخش خبری صدا و سیمای استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری های اسهالی در کشورهای همسایه ایران و همچنین گزارش موارد قطعی ابتلا به وبا در کشورهای افغانستان، پاکستان و عراق، آگاهی بخشی درخصوص راه های پیشگیری از ابتلا به این بیماری ها الزامی است.
وی افزود: رعایت بهداشت فردی، شست و شوی دست ها با آب و صابون بویژه بعد از دستشویی و قبل ازغذا خوردن و مصرف آب آشامیدنی سالم از راه های آسان و موثر در پیشگیری از ابتلا به بیماری است.
دکتر احمدی با بیان اینکه خوشبختانه در استان چهارمحال و بختیاری موردی از ابتلا به بیماری وبا گزارش نشده است گفت: در کشور نیز چند مورد ابتلا به این بیماری گزارش شده است.

دکتر احمدی گفت: در صورت شیوع این بیماری کنترل آن بسیار سخت خواهد بود از این رو پیشگیری از بیماری بسیار مهم و حائز اهمیت است.
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در پایان از مردم خواست: در صورت مشاهده شکستگی لوله آب آشامیدنی موارد را از طریق تلفن 190 گزارش دهند و ضمن رعایت بهداشت فردی، از آب آشامیدنی سالم و مواد غذایی مطمئن استفاده نمایند.
تعداد بازدید:
194
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal