مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۹
1401/11/19
حمایت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از تحقیقات مسأله محور و طرح های تحقیقاتی اثرگذار

وبدا؛ سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: به منظور انجام تحقیقات کاربردی جهت حل مسائل و مشکلات اولویت دار دانشگاه، استان و کشور و با هدف مدیریت بهتر منابع موجود و پرهیز از انجام پژوهش های غیر ضروری، شیوه نامه حمایت از تحقیقات مسأله محور و طرح های تحقیقاتی اثرگذار دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در مرداد ماه 1401 تدوین و ابلاغ شد.
به گزارش وبدا؛ دکتر الهام رئیسی افزود: مدیریت توسعه و ارزیابی تحقیقات در یکسال اخیر علاوه بر فراهم نمودن بستر مناسب جهت انجام طرحهای تحقیقاتی کاربردی، مسئله محور و اثرگذار و همچنین بسترسازی جهت افزایش تصمیم گیری مبتنی بر تحقیق، همواره تلاشهایی در جهت حمایت از محققین و پژوهشگران در زمینه های مختلف بعمل آورده است.
وی اضافه کرد: در مجموع این مدیریت با هدف گسترش و تسهیل امر پژوهش در میان اعضاء هیأت علمی و غیر هیأت علمی، دانشجویان و کارشناسان حوزه دانشگاه شکل گرفته است.
دکتر رئیسی گفت: فعالیت‌های این مدیریت در پنج حوزه کلی (سیاست گذاری؛ توانمندسازی؛ تقویت و توسعه مراکز تحقیقاتی؛ سیاستهای تشویقی؛ امور مرتبط با طرح‌های پژوهشی) تعریف می گردد.
وی با بیان اینکه عصر جدید را می توان دوران پژوهش های علمی پیشرفته ‌نامید و گسترش دانش، تکنولوژی و توانایی استثنایی بشر معاصر را در حل معضلات و مسائل مـبتلا بـه جامعه را حاصل پژوهش خواند افزود: هر چه مسائل جامعه پیچیده‌تر باشد، لزوم انجام تحقیقات‌ بارزتر خواهد بود و هر چه دامنه تحقیقات گسترده‌تر شود، لزوم سرمایه‌گذاری، تربیت و جلب نیروهای مـحقق و هـمچنین ایجاد تـشکیلاتی منسجم و پویا به منظور برنامه‌ریزی، اداره و جهت دادن به فعالیت‌های پژوهشی کشور را حیاتی‌تر می‌کند.
به گفته وی، بر اساس نقشه جامع علمی کشور، تا سال 1404 می بایست ایران کشوری توانا در تولید و توسعه علم و فناوری و نوآوری و به کارگیری دستاوردهای آن بوده و در مرزهای دانش و فناوری در دنیا پیشتاز باشد.
وی اضافه کرد: چنین چشم اندازی جز با تلاش و مجاهدت دانشمندان و پژوهشگران کشور، در کنار برنامه ریزی منسجم و همه جانبه، بسیج منابع و هم افزایی ظرفیتها محقق نخواهد شد. از این رو لازم است اولویت های پژوهشی بخش سلامت بر اساس بازه های زمانی و نیازهای کشور در هر برهه زمانی تدوین و در راستای بهره مندی حداکثری از منابع موجود بصورت هوشمندانه جهت دهی گردد.
سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در سالهای اخیر، بحث جوانی جمعیت، بیماری های واگیر دار مانند کووید-19 و بیماری های غیرواگیر به عنوان مهمترین اولویت های بخش سلامت کشور مطرح هستند. در این ارتباط، معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بالتبع آن حوزه تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، در واحدها، کمیته ها و مراکز تحقیقاتی وابسته خود گام های مؤثری را جهت حل مشکلات مذکور با همت اساتید و پژوهشگران پرتلاش برداشته است.
وی در ادامه از شورای پژوهشی دانشگاه بعنوان عالیترین شورای دانشگاه جهت سیاست گذاری و برنامه ریزی های حوزه پژوهش دانشگاه یاد کرد و افزود: این شورا در یکسال گذشته ضمن تشکیل جلسات منظم ماهیانه، سیاستهای کلان پژوهشی در حیطه پژوهشی و فناوری در راستای تغییر مسیر پژوهش وضع نموده است.
تعداد بازدید:
537
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:5
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal