مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۵/۶
1402/03/24
اجرای طرح مردمی نفس در چهارمحال و بختیاری
وبدا؛ مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح نفس در قالب مرکز مردمی و در راستای قانون جوانی جمعیت برای نجات فرزندان سقط جنین در این استان خبر داد.
 
به گزارش وبدا،‌ سرهنگ پاسدار کبیری در تشریح این خبر اظهار داشت: هم اکنون مرکز مردمی نفس با سه رویکرد شناسایی و حمایت از مادران باردار و فرهنگسازی نجات فرزندان سقط در شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری فعال شده است.
 
وی افزود: در این طرح 35 نفر در قالب تیم های تخصصی شامل ماما، متخصص زنان و زایمان، رواشناس، کارشناس مذهبی و روانپزشک برای کمک به انصراف مادران باردار از سقط غیرقانونی جنین مشارکت دارند.
 
سرهنگ پاسدار کبیری با بیان اینکه در طرح مردمی نفس حفظ سلامت مادر و کودک از حمل جنین تا تولد فرزند مورد تاکید است یادآور شد: در این طرح با شناسایی مادران باردار، مشاوره های مناسب و حمایت های مختلف روحی روانی، مالی معیشتی، مراقبت های پزشکی، اجتماعی و اقتصادی ارائه می گردد.
 
مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در این طرح بعضی از حمایت های درمانی و آزمایشگاهی با مشارکت درمانگاه های تابعه بسیج و سپاه و مراکز بهداشت انجام می شود.
 
وی اضافه کرد: برخی مشکلات اقتصادی مادران باردار نیز با حمایت های مالی، درمانی و معیشتی مرکز نفس در تمام طول بارداری و بعضی تا 6 ماه پس از تولد با مشارکت خیرین، کمیته امداد امام، بسیج سازندگی، ستاد اجرایی فرمان امام و … رفع خواهد شد.
 
سرهنگ پاسدار کبیری تصریح کرد: توسعه این طرح با راه اندازی مراکز نفس درسطح شهرستان های استان دردست اقدام است.
 
 

سقط جنین می‌تواند به مرگ مادر منجر شود

عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، مشکلات روحی و روانی را از جمله عوارض سقط جنین عنوان کرد و گفت: احتمال مرگ مادر هم در سقط جنین وجود دارد.
 
خانم دکتر شریفی عضو کارگروه صیانت از جمعیت و فرزندآوری گفت: سقط جنین علاوه بر مشکلات شرعی و قانونی، عوارض بسیار خطرناک جسمی، احتمال نازایی و ناراحتی‌های روحی و روانی را برای مادر به همراه دارد.
 
وی هشدار داد:‌ این اقدام در محل‌های غیر مطمئن و ناایمن و غیر بهداشتی منجر به عفونت، عارضه های جسمی و حتی مرگ مادر نیز خواهد شد.
 
گفتنی است: نشست توجیهی رابطین مرکز مردمی نفس باحضور سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی، مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان، عضو هیئت علمی و کارگروه صیانت از جمعیت و فرزندآوری، مدیر روابط عمومی دانشگاه،مدیر بیمارستان هاجر(س) جمعی ازمدیران،اساتید ، ماماها و روان‌شناسان چهارشنبه 24 خرداد 1402 در سالن جلسات معاونت غذا و دارو برگزار گردید. 
تعداد بازدید:
682
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:4 تعداد کل امتیازها:3
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal